NAV OTRAS IESPĒJAS RADĪT PIRMO IESPAIDU
Izstrādājam profesionālu vizītkaršu dizainu, izgatavojam vizītkartes, piegādājam.

Vizītkartes dizains
Pārdomāta vizītkarte nav tikai papīra gabaliņš ar kontaktinformāciju. Tā palīdz tev izskatīties profesionālam, palielina uzticību un parāda tavu uzņēmumu labā gaismā. Ja nepiešķir pietiekamu vērību vizītkartes dizainam, tad tā ne tikai nepaliek atmiņā, bet ātri nonāk papīrgrozā. Vizītkarte ir pirmā iespēja atstāt spēcīgu un pozitīvu iespaidu. Mēs, Druku.lv, ļoti labi saprotam, cik svarīgs ir pirmais iespaids.
Lietišķā vizītkarte ir daļa no tevis pārstāvētās kompānijas. Atkarībā no klientu loka vizītkartes izmēram un dizainam jābūt stingri klasiskam vai mazliet brīvākam.
Privātā vizītkarte ir īss tavas personības raksturojums, līdz ar to tai jābūt tādai, kādu vēlies sevi parādīt apkārtējiem. Vari izmantot standarta taisnstūra formu un izmērus, parādot tieksmi uz konservatīvām vērtībām, vai neparastu dizainu un formu, norādot uz elastību, brīvu domāšanu ārpus rāmjiem un radošumu.
Vizītkaršu dizaina veidi
Vizītkartes dizainam ir jāsaskan ar uzņēmuma darbības veidu. Piemēram, ja darbības veids ir piezemēts, konservatīvs, tad nepiestāv vizītkarte ar mirdzošu foliju. Ja popularizē ekoloģiskumu, tad piestāv vienkāršs, zaļš dizains uz kraftkartona.
Minimālisms
Vizītkartei nav obligāti jākrīt acīs. Reizēm klientus valdzina minimāla, tīra pieeja. Taču minimālisms nenozīmē, ka vizītkartei būtu jābūt pilnīgi tīrai, neapdrukātai. Pat košas krāsas var radīt estētisku sajūtu, tomēr galvenais – jo mazāk, jo labāk.
Kaprīzs un dīvains dizains
Ja vēlies veidot jautru tēlu, kas ir ārpus rāmjiem, tad arī vizītkartei jābūt atbilstošai.
Krāsains dizains
Parādi savu projektu vai uzņēmumu visās varavīksnes krāsās. Tas ir drošs veids, kā palikt neaizmirstamam. Izmanto daudzkrāsainus fonus, košas krāsas, krāsainu kartonu. Koša, krāsaina vizītkarte ir viegli atrodama lielā vizītkaršu krājumā.
Izsmalcināts dizains
Tīras līnijas, liegas krāsas, eleganti fonti. Tādas vizītkartes izmanto interjera dizaineri, skaistumkopšanas meistari un kāzu sarīkojumu organizētāji.
Ģeometriskas figūras
Ģeometriski paterni ar asiem stūriem un gaumīgām krāsu pārejām veido nepārprotami profesionālu dizainu. Gludas, ģeometriskas līnijas veido izsmalcinātu skatu, savukārt sarežģītas figūras rada inovatīvisma sajūtu.
Skaidrs un drosmīgs dizains
Labai vizītkartei jārada spēcīgs iespaids, un to panāk ar skaidru un drosmīgu dizainu. Piemēram, var izcelt satriecošu attēlu vai izvēlēties lielus burtus uzrakstiem, saskaņojot visu ar pārējiem elementiem.
Melnbalts dizains
Reizēm vizītkartes ideju vislabāk var realizēt ar veco, labo melnbalto paņēmienu. Melns un balts nav tradicionālas, ierastas krāsas. Ar tām izceļ solīdumu, pārliecinātību, nebaidīšanos no jaunām iespējām. Jāizvēlas izaicinoši fonti ar taisnām līnijām.

Fotogrāfiju dizains
Galvenā pakalpojuma vai produkta fotogrāfija vizītkartes centrā bez vārdiem pasaka visu. Tāds dizains nav aizmirstams, jo atmiņā paliek cilvēkam vajadzīgs tēls. Ar foto pietiek, lai pateiktu visu par savu nodarbošanos.
Grezns dizains
Augstākā labuma servisam, protams, nepieciešams grezns, krāšņs, izmeklēts dizains. Tipiskas krāsas ir bronza, pilnīgi melna un miesaskrāsas toņi. Tiek izmantota reljefspiede, folijspiede u.c.
Pārsteidzošs dizains
Netipiska vizītkaršu forma, dažāds dizains abās vizītkartes pusēs, speciāli materiāli, piemēram, pārstrādāts papīrs, folijspiede, gaismu atstarojošas krāsas. hologrāfisks pārklājums vienā vai abās pusēs. Piemērots strauji progresējošu tehnoloģiju uzņēmumiem.
Vizītkaršu dizaina ieteikumi
Kritiski vizītkartes dizaina elementi ir logo un brenda krāsas. Tās ir pašas svarīgākās vizuālās zīmola sastāvdaļas, kas ietekmē pārējos dizaina elementus.
- Izmantot krāsas. Vienkrāsainas vizītkartes nonāk miskastē ātrāk par krāsainajām. Krāsām jāsaskan ar zīmola grāmatu.
- Maksimizēt logo. Tā kā vizītkarte ir zīmola reprezentācija, ir vērts atvēlēt pat visu kartiņas laukumu vienā pusē vienam pašam logo.
- Atstāt brīvu vietu. Ja uz vizītkartes ir pārāk daudz elementu, kuriem jāpievērš uzmanība, tad cilvēka atmiņā nekas nepaliek. Jo mazāk elementu, jo lielāka ir katras dizaina sastāvdaļas ietekme.
- Izmantot noteiktu fontu. Ja uzņēmuma interneta lapā un mārketinga materiālos tiek izmantots noteikts fonts, tas jāizmanto arī vizītkartēs.
- Izmantot kaut ko neparastu, piemēram, 3D elementus, dizaina papīru ar citādu faktūru, lamināciju u.c. profesionāla vizītkaršu dizaina elementus.

Vizuāla plūsma
Labs vizītkartes dizains sākas ar uzņēmuma logo, turpinās ar vārdu vai nosaukumu, pēc tam pāriet pie sekundāras informācijas. Vizuālo plūsmu regulē ar objektu lielumu, novietojumu un tukšu vietu apkārt.
Teksta novietojums
Ja kontaktinformācija ir nolīdzināta pie kreisās malas, to ir vieglāk lasīt. Centrēts teksts izskatās pārblīvēts un ir grūtāk uztverams.
Fonti
Unikāli un neparasti fonti nav paredzēti vizītkartēm.
Burtiem jābūt pietiekami lieliem, lai varētu ātri un viegli izlasīt. Tipiski fontu lielumi vizītkartēs ir 10-16. Minimālais lielums ir 8 punkti. Galvenajam –kompānijas nosaukumam vai cilvēka vārdam – jābūt vismaz 12 punktu lielumā. Vecāka gadagājuma auditorijai jāparedz vizītkartes ar diezgan lieliem burtiem un izteiktu kontrastu.
Nevajag izmantot vairāk par diviem fontiem. Visieteicamāk ir izvēlēties vienu serif un vienu sans serif fontu un tikai divus fontu lielumus. Kontrastu var izveidot ar treknrakstu un slīprakstu.
Daudziem ir grūti uztvert gaišus burtus uz tumša fona, tāpēc kopumā ieteicamāks ir tumšs (melns, tumši pelēks, tumši zils) teksts uz gaišas pamatnes. Gaiši burti uz gaiša fona vai tumši burti uz tumša fona vispār nav saskatāmi.
QR-kods
Moderns vizītkartes dizaina elements ir qr-kods, kas ved uz firmas interneta lapu.
Vizītkartes priekšpuse un aizmugure
Vizītkartes priekšpusē jāparāda pats svarīgākais, piemēram, nosaukums un kontakti. Mazāk svarīga informācija jādrukā uz aizmugures, piemēram, soctīkli.
Kraftpapīrs
Tas ir brūns, ciets papīrs, izgatavots no 100% pārstrādātām izejvielām, tāpēc tiek uzskatīts par ekoloģisku. Šis materiāls rada vīrišķīga spēka sajūtu.
Tā kā tintes ir puscaurspīdīgas, tad ir nepieciešams vispirms uzdrukāt baltu tinti, lai krāsa iznāktu tikpat koša kā uz balta papīra. Šāda baltas tintes druka tiek saukta par baltu masku.
Biezs vizītkartes materiāls
Biznesa profesionāļi atzīst, ka nav nekā nevēlamāka par plānu vizītkarti, kas ir vieglāka par spalviņu. Divreiz biezāka par standartu ļoti labi izceļas no pārējām, nemaz nerunājot par biezākām, no blīvāka un cietāka materiāla, kas atstāj greznuma un spēcīguma iespaidu.
Biezs materiāls ar krāsotām malām
Vizītkartes unikalitāti papildina biezs materiāls ar iekrāsotām malām – ja kartītes sakrāmē vienu uz otras, kaudzītes malas ir nevis bezkrāsainas, bet košā, vēlams, zīmola krāsā, kas piešķir izsmalcinātību. Ir ieteicams, ka vizītkarte ir gaišās vai tumšās krāsās, teiksim, melnbalta, tad malas krāsojums košā, piemēram, oranžā krāsā piedod īpašu rozīnīti.
Vairākslāņu materiāls
Līdzīgi iepriekšējam, tas ir biezs vizītkaršu materiāls, kas izgatavots no vairākiem atšķirīgu krāsu slāņiem, veidojot unikālu izskatu. Ir iespēja šādā materiālā uzrakstus un logo iegravēt.
Uzlīmes
Apvienojumā ar uzlīmēm, piemēram, ģeometriskām formām no dekoratīvas līmplēves, hologrāfiskas līmplēves, fluorescējošas līmplēves, vizītkartes iegūst īpašu šarmu un pat zināmu 3D efektu. Satriecošs risinājums ir magnēta vizītkarte ar palielu luminiscējošas līmplēves elementu, kas tumsā spīd.
Reljefspiede
Uzņēmuma logo vai īsu uzrakstu var iepresēt kartonā tā, ka to var sajust. Tāds 3D efekts ir labs paņēmiens, kā izcelt savu vizītkarti no pārējām, padarīt to unikālu, neaizmirstamu un viegli atpazīstamu.
Folijspiede
Ir iespējams noformēt logo vai uzrakstu ar metāla foliju, kas gaismā spīd. Tas ir grezns atribūts, un klienti, kas tur rokās šādu vizītkarti, sāk augstu vērtēt arī tavu biznesu.
Folijspiedes procesā tiek izmantots karstums un spiediens, tāpēc šis paņēmiens ir derīgs tikai nedaudziem materiāliem. Nav ieteicams noklāt lielu virsmu ar foliju, jo tad tā ir viegli traumējama, kā arī novietot to pie vizītkartes malas, jo mala tad nebūs līdzena. Nav ieteicams izmantot foliju sīkiem elementiem un burtiņiem, piemēram, kontaktinformācijai. Folijspiede nav savietojama ar UV druku, jo folija var izkust.
Termogrāfija jeb 3D druka
Plastmasas pulvera uzklāšana uz nenožuvušas tintes un piekausēšana karsējot ir paņēmiens, kā iegūt 3D efektu uz vizītkartes.
UV laka
Līdzīgu, ar pirkstiem sataustāmu izcēluma efektu iegūst ar UV lakošanu. Vienīgi šī metode nav izmantojama visiem materiāliem, piemēram, otrreizēji pārstrādātam un kraftpapīram.
Laminācija
Par lamināciju sauc vizītkartes pārklāšanu ar plānu plēvi, iegūstot spīdīgu vai matētu efektu un daudz atšķirīgu taustes sajūtu efektus. Laminācija pasargā vizītkartes no traipiem, locījumiem, plīsumiem, skrāpējumiem, nodiluma un mitruma. Laminācijas plēvi uzklāj pēc apdrukas.
Noapaļoti stūri
Vizītkarte izceļas, ja tās stūri ir apaļi kā kredītkartēm. Ļoti interesants un neparasts variants ir tikai divi noapaļoti stūri.
Caurumi, izcirtumi
Kā savdabīgs dizaina elements vizītkartēs var būt caurumi un pat izgriezumi, piemēram, logo formā.

No kāda materiāla izgatavo vizītkartes
Parasti vizītkartes izgatavo no plāna, stingra kartona vai dizaina papīra. Ja precīzi, tad parasti izmanto 350 g/m² papīru.
Īpaši unikāliem risinājumiem var izmantot šādus materiālus:
- Plastmasa
- Koks
- Metāls
Papīra un kartona vizītkartes
Ekoloģijas saudzētāji izmanto kraftpapīru un otrreizēji pārstrādātu papīru.
Plastmasas vizītkartes
Plastikāta kredītkartes un debetkartes rokās ir turējuši visi. Vizītkarti var izgatavot tieši tādu pašu. Plastmasa saglabā krāsas, ir ūdensdroša, nenodilst un kalpo ilgāk par kartonu un papīru, turklāt izskatās stilīgi un moderni. Ir pieejama matēta un spīdīga virsma. Materiāla biezums sākas no 0,3 mm.
Ir vērts izcelt magnētu vizītkartes no visa lielā plastmasas vizītkaršu veidu klāsta. Visi zina par ledusskapju magnētiem un magnētiskajām uzlīmēm. Pēc tāda paša principa izgatavo arī vizītkartes. Tās pielipina pie ledusskapja, un dzīvē nozīmīgu personu un firmu kontakti vienmēr ir pie rokas.
Pie plastmasas vizītkartēm pieskaitāmas caurspīdīgas vizītkartes, kas veido viegluma un bezsvara sajūtu. Loģiski, ka tādas var apdrukāt tikai no vienas puses. Krāsas neizskatās tik košas kā uz ierastajām papīra vizītkartēm. Ir iespējama apdruka ar baltu tinti. Ir arī puscaurspīdīgas jeb daļēji caurspīdīgas. Uz šīm vizītkartēm ieteicami lielāki un treknāki burti. Uz caurspīdīgām vizītkartēm nav ieteicams drukāt QR kodus, jo tie vienkārši nebūs nolasāmi. Ir ieteicami vienkārši, kontrastaini dizaina objekti.
Plastmasas vizītkartes nav pārlokāmas.
Koka vizītkartes
Koks ir īpašs materiāls, kas der tikai īpašiem gadījumiem. Ar koku var uzsvērt ekoloģiskumu, piemēram, ja uzņēmums darbojas pārtikas un dzērienu sfērā. Ar koku uzsver skaistumsalonu eleganci un roku darba mēbeļu autentiskumu, kā arī siltumu, uzticību, mājīgumu.
Koka vizītkartes izgatavo no kvalitatīva finiera, sākot ar 0,5 mm biezumu. Tās ir jāsargā no mitruma, lai kalpotu ilgāk.
Metāla vizītkartes
Tāpat kā koks, arī metāls kalpo tikai nelielai uzņēmumu daļai. Metāla vizītkartes veido iespaidīgu, vīrišķīgu, stipru priekšstatu par statusu un reputāciju. Šādas vizītkartes var būt piemērotas tehnoloģiju, elektronikas, sporta, militārās un līdzīgās nozarēs.
Metāla vizītkartes ir dārgas, toties ļoti izturīgas. Tās izgatavo no nerūsējošā tērauda, citiem metāliem, un pat zelta. Parasti tās ir 0,5-0,8 mm biezas.
3D vizītkartes
Par 3D vizītkartēm sauc tādas, kurām izveidoti ar tausti sajūtami izcēlumi. Tādus iegūst ar reljefspiedi, folijspiedi, UV laku, termogrāfiju, 3D druku, izciršanu, gravēšanu. Ar tiem izceļ noteiktu vizītkartes elementu. Tie padara vizītkarti par intriģējošu mākslas darbu.
Vēl ekskluzīvākas vizītkartes
Vai vizītkaršu materiāls var būt vēl eksotiskāks? Var!
- Gumija
- Audums
- Akmens
- Keramika
Origami vizītkartes
Patiesi, eksistē arī tādas, kuras var salocīt un iegūt telpisku objektu, piemēram, ziedu, gulbi, kuģi. Tādas vizītkartes neaizmirst. Origami vizītkarte ir pievilcīga, jo slēpj sevī kādu noslēpumu. Biznesam nav obligāti jābūt ļoti nopietnam, vienmēr ir vieta smaidam un jaukam pārsteigumam.
Interaktīvas vizītkartes
Tā var saukt visas vizītkartes, kuras sevī ietver kādu cilvēkam veicamu darbību. Ir vizītkartes ar bīdāmām, noplēšamām, nokasāmām vietām. Ir arī vizītkartes ar izcirstām detaļām, no kurām var kaut ko izveidot, piemēram, statīviņu, mājiņu vai vēl kaut ko.
Vizītkaršu paraugi
Labākai ideju ģenerēšanai par savas vizītkartes izskatu piedāvājam aplūkot vairāk nekā 200 piemērus.
Vizītkartes dizaina kontroljautājumi
Lai pārliecinātos, ka vizītkarte skaidri sniedz saņēmējam vajadzīgo informāciju un iespaidu, ir jāuzdod šādi jautājumi:
- Ko tu ieraugi pašu pirmo?
- Vai ir skaidrs, kas tiek piedāvāts?
- Kā tu sazinātos?
- Vai tekstu ir viegli lasīt?
- Vai logo un teksts pietiekami kontrastē uz fona?
Ja visas atbildes ir apstiprinošas, vizītkartes maketu var sūtīt uz druku.
Kad esi izdomājis, kādai ir jāizskatās tavai vizītkartei, ir ļoti ieteicams izgatavot sākumā tikai dažus eksemplārus, lai pārliecinātos par galarezultāta atbilstību gaidītajam.

Nobeigums
Cenšoties palielināt vizītkartes unikalitāti un kreativitāti, nevajag aizmirst, ka mazais kartona gabaliņš nav rotaļlieta vai suvenīrs, bet gan svarīgas informācijas nesējs par tevi un tavu kompāniju. Tas nozīmē, ka informācijai ir jābūt viegli lasāmai un uztveramai.
Var mūžīgi skatīties, kā deg uguns, tek ūdens un jauns censonis taisa savu pirmo vizītkarti. Viņš zina, ka pareizs šī mazā papīra gabaliņa dizains ir būtisks ieguldījums nākotnē.