Flajeru jeb skrejlapu druka

Flajeri (latviski pareizi ir “flaieri”) jeb skrejlapas ir abpusēji apdrukātas papīra lapas, ko izdala cilvēkiem, parasti reklāmas nolūkos. Atšķirībā no bukletiem skrejlapas neloka.

Flajerus izmanto gan lielas korporācijas, gan mazi uzņēmumi un individuāli pārdevēji, gan arī sabiedriskas organizācijas. Skrejlapas ir lēts un universāls līdzeklis, kā sniegt informāciju par sevi, saviem pakalpojumiem, produkciju, atlaidēm, akcijām, pasākumiem, aicinājumiem.

Izmantotais papīrs

Skrejlapas parasti drukā lielās tirāžās, jo tās izdala vietās, kur plūst lielas ļaužu masas.

Parasti tiek izmantots šāda veida papīrs:

  • plāns ofseta (70-80 g/m²),
  • blīvs krītpapīrs (90-200 g/m²),
  • dizaineru papīrs (īpašiem gadījumiem, piemēram, prezentācijām, tirdzniecības centra atklāšanai u.tml.)

Izmantotie drukas veidi

Šos papīra reklāmas materiālus iespējams drukāt divējādi.

Tirāžas, kas mazākas par 500 eksemplāriem, drukā ar digitālo druku, tādējādi iegūstot ātru un kvalitatīvu rezultātu. Šo paņēmienu izmanto pirms lielas tirāžas pasūtīšanas kā pilotpartiju.

Tirāžas, kas lielākas par 500 eksemplāriem, parasti drukā ar ofseta paņēmienu, jo tā ir izdevīgāk. Jo lielāka tirāža, jo mazāk izmaksā viens eksemplārs.

Flajeru izmēri

Flajeru jeb skrejlapu izmēri milimetros

Vispopulārākie ir A5 un A6 izmēri, retāk lieto A4. Populārs ir tā saucamais eiro izmērs (200x100mm).

Izmēra izvēle ir atkarīga no pasniedzamās informācijas apjoma.

Mēs piedāvājam ne vien standarta izmērus, bet arī nestandarta. Ir iespējamas skrejlapas ar noapaļotiem stūriem, iegriezumiem vai vispār apaļas vai citas formas.

Skrejlapu dizains

Pēc dizaina flajeri ir iedalāmi šādi:

  • melnbalti vai krāsaini,
  • ar attēliem vai bez tiem,
  • ar apdruku no abām pusēm vai tikai no vienas,
  • pilnkrāsu vai monohromi (pēdējie ir būtiski lētāki, bet piesaista mazāk uzmanības).

Flajeru satura īpatnības

Šo miniatūro reklāmas materiālu uzdevums ir dot nepieciešamo informāciju

  • saprotami,
  • īsi,
  • tā, lai iespiežas atmiņā.

Garu tekstu maziem burtiņiem neviens nelasīs, tāpēc skrejlapās raksta īsiem teikumiem, liek sarakstus un attēlus.

Informācija ir jāizvieto tā, lai to būtu ērti lasīt. Tai jātiek uztvertai dabiski.

  • Galvenajam paziņojumam ir jābūt kreisajā, augšējā pusē.
  • Pēc tam to izklāsta sīkāk.
  • Kā virsrakstu izmanto saukli, vēlams, ritmisku.
  • Tekstam jābūt atsevišķi no attēliem.

Košas krāsas ir vēlamas, bet ar tām nevajag pārspīlēt. Flajerus kodīgās krāsās neviens nelasa.

Lai kāda būtu skrejlapa, tajā no teikti jābūt kontaktinformācijai, adresei, nokļūšanas shēmai. Pretējā gadījumā cilvēks neatradīs reklamēto pat tad, ja ieinteresēsies.

Neliela viltība. Otrā pusē var izvietot kalendāru vai kādu citu noderīgu informāciju, jo tad cilvēks šādu flajeri saglabās un agri vai vēlu uzmanīgi izlasīs.

Mēs klientus atbrīvojam no maketa gatavošanas. Vienkārši izstāsti savu ideju, un mēs piedāvāsim vislabākos krāsu salikuma, dizaina un noformējuma variantus.

Skrejlapu veidi pēc satura

Reklāmas flajerus var klasificēt atbilstoši paredzētajai funkcijai:

  • Informācija par firmu, kompāniju, filiāli, ražotni.
  • Informācija par preci.
  • Preces reklāma.
  • Pakalpojuma piedāvājums.
  • Uzaicinājums uz pasākumu, akciju.

Pirmo funkciju sauc par imidža veidošanu. Šādus flajerus drukā mazās tirāžās un izmanto nozīmīgos pasākumos.

Preču un pakalpojuma reklāmas drukā masveidā un met pastkastītēs. To uzdevums ir aptvert iespējami lielu auditoriju.

Akciju flajeru uzdevums ir sniegt patiesu informāciju par precēm un pakalpojumiem, un tie parasti kalpo par atlaižu kuponiem.

Informāciju par produktiem un pakalpojumiem parasti drukā melnbaltu. Šīs skrejlapas ir maksimāli informatīvas un pašas lētākās.

Protams, šīs funkcijas tiek apvienotas, tīrā veidā tās izmanto reti. Piemēram, masveida flajeri par konkrētu preci veido arī brenda imidžu.

Raksti, zvani, un mēs izgatavosim vislabākās skrejlapas un flajerus!