Kā aplīmēt automašīnu ar līmplēvi

Lai līmplēve vai uzlīme pie mašīnas tiktu pielīmēta kvalitatīvi un ilgi izturētu dažādus laikapstākļus, ir jāņem vērā līmēšanas noteikumi un nianses.

Auto aplīmēšana ar plēvi

Aplikāciju, lielu uzlīmju vai emblēmu montāžu ieteicams veikt ar tā saucamo slapjo metodi, jo tā var izlabot darba laikā pieļautās kļūdas. Šim nolūkam pulverizatorā ar ūdeni ielej vienu vai divas piles šķidro ziepju un noregulē sprauslu miglas veidošanai.

Dienu pirms aplīmēšanas automašīna ir rūpīgi jānomazgā, lai pa nakti tā paspētu labi nožūt. Īpaši svarīgi tas ir, ja uzlīmes jālīmē pāri kniedēm un paneļu salaidumiem. Ja uz virsmas paliek ūdens, tad uzlīme tajā vietā ātri atlīmējas.

Parasta mazgāšana ar ūdeni un ziepēm neatbrīvo virsmu no eļļām, netīrumiem un rūsas, daudz kas paliek. Pielipušo mazutu un bitumu var notīrīt ar šķīdinātājiem. Taču daidzi šķīdinātāji atstāj taukainus plankumus, tāpēc tie jānotīra ar izopropilspirtu.

Gan gaisa, gan aplīmējamo vietu temperatūrai ir jābūt ne mazākai par 18 grādiem, pretējā gadījumā kvalitāte netiek garantēta.

1. solis

Ar ziepju šķīdumu ir kārtīgi jāsamitrina aplīmējamā virsma.

2. solis

No uzlīmes atdala pamatni, kas sargā līmes kārtu, un uzliek uzlīmi vajadzīgajā vietā.

3. solis

Ar rakeli stingri pieglauda uzlīmi pie virsmas. Ir jāizdzen viss ūdens no plēves apakšas, pretējā gadījumā uzlīme atlīmēsies. Izlīdzina virzienā no centra uz malām.

4. solis

Ja ir montāžas plēve, to noņem 180 grādu leņķī, tas ir, velk nost paralēli virsmai.

Ko darīt pēc tam

Pusstundu ir jāuztur apkārtnes temperatūra vismaz 20°.

Vietās, kur plēve iet pāri malām, var to izmanīgi apstrādāt ar fēnu.

Pēc 48 stundām jāatkārto glaudīšana ar rakeli, lai vēl labāk piestiprinātu plēvi pie virsmas.

Auto drīkst mazgāt tikai pēc 5 dienām.

Papildu ieteikumi aplīmēšanai ar līmplēvi

Aplīmējamo auto virsmu var tīrīt ar ziepju šķīdumu un abrazīvu mālu. Samitrina virsmu un horizontālām vai vertikālām (ne apļveida) kustībām tīra virsmu. Daudz nevajag, pietiek 1-2 reizes pāriet pāri visai virsmai. Lai cik tīra būtu mašīna, pēc šādas apstrādes uz māla ir redzami netīrumi.

Plēvi mitrina transporta plēves jeb pamatnes noņemšanas laikā, lai pie tās nepieliptu putekļi.

Telpā vēlams nedarīt neko citu, lai nesaceltu putekļus.

Pēc plēves uzlikšanas un pirms piespiešanas tās virspusi arī samitrina, lai būtu vieglāk strādāt ar rakeli.

Pēc sākotnējās plēves piespiešanas montāžas plēvi noņem, jo tā traucē kārtīgi piegludināt plēvi pie visiem virsmas liekumiem. Tūlīt samitrina virspusi, lai ir viegli glaudīt ar rakeli.

Ļoti ieteicams strādāt ar īpašiem rakeļiem, nevis špakteļlāpstiņām, kredītkartēm un līdzīgiem priekšmetiem, jo rakeļu šķautnes garantē, ka nebūs bojājumu.

Protams, ka izlīdzināšana ar kredītkarti, kurā ir miljons, ir daudz efektīvāka! Joks.

Ja ieliekumos izveidojas gaisa burbuļi, plēvi piepaceļ un pielīdzina no jauna ar rakeli.

Poliuretāna plēvi atšķirībā no vinila līmplēves nav ieteicams vilkt un stiept, un karsēt, jo tā vienalga ieņems agrāko stāvokli. Ja stiepj pārāk daudz vai karsē, tā vienkārši saplīst.

Poliuretāna plēvi pie malām un līkumiem ir grūti pielīmēt. Tas ir sākumā, ar laiku tā padodas. Ja turpina darbu pēc 10-15 minūtēm, pielīdzināt malas ir daudz vieglāk.

Plēves atlikumu no malām griež nost pēc pusstundas. Ātrāk nevajag, jo plēve žūstot saraujas.