PĀRDEVĒJS PAR BRĪVU
Stāvfigūru izgatavošana, druka, piegāde. Tava ideja, mūsu dizains un darbs, ideāls iznākums, klientu interese un pieplūdums.

Stāvfigūras, auguma figūras
Ideāls risinājums uzmanības iesaistīšanai. Ja ir izvēlēts efektīgs attēls, tad šāda figūra ilgi paliek atmiņā. Tādā veidā var popularizēt savu zīmolu, aicināt veikalā, rādīt ceļu, paziņot ļaudīm par kaut ko.
Stāvfigūras var kalpot kā interaktīvi elementi, jo īpaši tad, ja tēls gluži vai skatās virsū, tieši acīs. Tas veido īpašu psiholoģisku efektu, kuru būtu grēks neizmantot.
Personalizētas, apdrukātas kartona figūras ir lieliska iespēja gūt prieku fotografējoties.
Kas ir stāvfigūras
Stāvfigūra jeb auguma figūra ir viegla materiāla, parasti kartona stends, kas izgriezts, piemēram, kā cilvēka siluets, atbilstoši apdrukāts un stāv atsevišķi uz grīdas gluži kā cilvēks. Stāvfigūras ir POS materiāli. POS jeb Point of sale ir materiāli, kas veicina preces vai tirdzniecības markas virzību tirdzniecības vietās.
Kādiem nolūkiem un kur piemērotas stāvfigūras
- Intriģējošai reklāmai
- Tirdzniecības centros apmeklētāju ieinteresēšanai
- Veikalu fasādēm
- Izstāžu noformēšanai
- Pasākumu dekorēšanai
- Virziena norādīšanai
- Skatlogiem
- Konferencēm
- Koncertiem
- Festivāliem
- Teātriem
- Kino
- Muzejiem
- Tūristu ieinteresēšanai
- Sabiedriskām aktivitātēm
- Ballītēm
- Kāzām
- Sporta dienām
- Dāvanām
- Fotozonām
- Selfijiem
- Bērnu atpūtas telpām
Stāvfigūru priekšrocības
- Pievilcīgs izskats
- Draudzīgums budžetam
- Papildinājums citām mārketinga stratēģijām
- Daudzkanālu ietekme
- Personalizējamība
- Vienkārša ekspluatācija un kopšana.
- Vieglums
- Mobilitāte
- Elastīga, atkārtota izmantojamība
- Nestandarta risinājums.
Kādus tēlus izmanto kā stāvfigūras
- Populārus cilvēkus
- Kino, estrādes, sporta zvaigznes
- Pārdodamus izstrādājumus
- Produktus milzīgā izmērā
- Dzīvniekus
- Multfilmu varoņus
- Sniegavīrus
- Bārbijas
- Taureņus
- Puķu vāzes
- Ziemassvētku egles
- Balonu pušķus
- Arkas
- Ēkas, mājas
- Augus, kokus
- Ainavas, fonus
- Populārus simbolus
Scenāriji, kā izmantot auguma figūras
Kā promocijas tēlam stāvfigūrai ir jāstāv un jāstāv kaut kur telpas vidū. Ja liek to pie sienas, tā kļūst par fona troksni un pazūd pārējā noformējumā. Ja tā stāv pie liela groza vai galda ar reklamējamajām precēm, tad kļūst interaktīva, piesaista pircēju uzmanību izstrādājumiem. Stāvfigūra kļūst par vēl vienu pārdevēju (kuram nav jāmaksā). Turklāt stāvfigūra ir mobila – ik pēc kāda laika to var novietot pie cita statīva vai plaukta.
Ja veikalā nav brīvas vietas, kur novietot vēl kaut ko, tad stāvfigūru var integrēt vitrīnas gala plauktā.
Viesu māju saimnieku pāris vai pasākuma vadītāji var savas personas dubultot stāvfigūrās, kuras novieto pie durvīm, lai sagaida viesus. Fotografēšanās pie šīm figūrām kļūst par jautru atrakciju, jo īpaši kopā ar īstajiem cilvēkiem.
Bērna dzimšanas dienā var izveidot stāvfigūras no vairākām agrākām fotogrāfijām, sākot ar vecumu, kad mazulis iemācījās staigāt. Tāds ceļojuma laikā noteikti izraisa daudz atmiņu viesos.
Sporta preču pārdevēji daudz izmanto populāras sporta slavenības kā auguma figūras, lai piesaistītu vairāk pircēju. Protams, ka faniem patīk fotografēties kopā ar šīm figūrām. Plakāts pie sienas nespēj izraisīt tādu interesi. Figūra ļauj sajust gluži vai personisku klātbūtni.
Apģērbu veikalā vai pie tā durvīm var novietot kādas slavenības figūru ar jaunāko modes kliedzienu mugurā. Daudzi vēlēsies nofotografēties blakus tai. Un pievērsīs uzmanību veikalam, kur šo apģērbu var iegādāties.
Restorāna priekšā var novietot sava šefpavāra figūru, lai apmeklētāji var nofotografēties kopā ar to.
Mēbeļu veikalā populāras personas figūru var novietot pie kādas mēbeles.
Kafejnīcā var aicināt apmeklētājus nofotografēties pie milzīga logo ar kafejnīcas heštegu un ievietot instagramā, par to piedāvājot kafiju par brīvu vai kādu citu dāvanu.
Pirms koncerta, filmas vai teātra pirmizrādes var izgatavot stāvfigūras ar attiecīgiem tēliem un novietot pie kasēm vai citās redzamās vietās, tā veicinot sarunas par un ap šo tēmu.
Jaunas un mākslīgi deficītas rotaļlietas palīdz vairāk iekārot attiecīgi stāvfigūru tēli, kas ir labi saredzami pa gabalu, no mašīnu un autobusu logiem.
Stāvfigūras zīmola krāsās, apģērbā, ar lielu, pamanāmu logo rokā var stāvēt ceļu krustojumos un norādīt jaunajiem klientiem pareizo virzienu nepārskatāmās vietās.
Stāvfigūras un darba drošība
Interesanti, ka darba drošības noteikumi arī ir jāreklamē tāpat, kā preces un pakalpojumi, jo tikai tad tiem pievērsīs vairāk uzmanības. Galvā paliek tas, kas ir visu laiku apkārt, tāpēc vēl viens atgādinājums par kādu bīstamu darba niansi nekad nenāk par ļaunu. Un to var darīt ar stāvfigūrām, jo tās ievēro labāk par plakātiem.
Kā stavfigūra var kalpot atbildīgais par darba drošību, izpilddirektors vai uzņēmuma vadītājs. Kāpēc ne?
Ko var darīt stāvfigūras darba drošības labā:
- Aicināt lietot darba drošības līdzekļus (aizsargbrilles, cimdus, maskas).
- Atgādināt, kur atrodas rīki ārkārtas gadījumiem.
- Brīdināt par bīstamības zonām.
- Parādīt evakuācijas ceļus un aicināt neizmantot bīstamus maršutus.
Košas auguma figūras ir ļoti piemērotas plašās vietās, kur nav iespējams pielikt drošības uzlīmes pie sienām.
Četri cilvēku piesaistīšanas faktori
1. Mērķis jeb nolūks
Vispirmām kārtām jātiek skaidrībā nolūku, kāpēc stāvfigūra ir nepieciešama. Klientu sagaidīšana? Zīmola popularizēšana? Reklāmas akcija? Piedalīšanās izstādē? Mērķis nosaka materiāla un dizaina izvēli.
2. Dizains
Stāvfigūras izskatam jāsaskan ar zīmolu un mērķi. Ir jāpanāk, lai auguma figūra uzrunātu auditoriju pati, bez darbinieku iesaistes.
3. Materiāls
Vispopulārākais materiāls ir gofrēts kartons, jo ir vislētākais. Lietojams vienīgi iekštelpās. Ilgstošai izmantošanai nepieciešams ieguldīt labākos materiālos. Āra apstākļos jāizvēlas stabila kāja un ūdensizturīgs materiāls, kā arī ūdens un saules staru izturīga apdruka.
4. Novietojums
Atrašanās vieta arī no saka dizainu. Stāvfigūrai ir jābūt ieraugāmai un labi pamanāmai. Vislabākā vieta ir tur, kur iet garām un pulcējas daudz ļaužu.

No kā izgatavo stāvfigūras
Stāvfigūras parasti ir cilvēka augumā un liek uz grīdas. Vertikāli stāvfigūras turas uz pielīmētas kājas. Tipisks cilvēka veidola stāvfigūras izmērs ir 180 x 70 cm. Parasti lielumu izvēlas atbilstoši cilvēka augumam vai mazliet lielāku, jo tāda figūra vislabāk piesaista uzmanību un vienlaikus ir viegli pārvietojama.
Tās izgatavo no pietiekami bieza, parasti 5 mm bieza lokšņu materiāla, kas pats nelokās. Stiprības palielināšanai aizmugurē ir viens vai divi balsti no tā paša materiāla.
Balstus var nelikt, ja klients prasa auguma figūru bez tiem. Acīmredzot tās mēdz stiprināt pie sienām vai kā cita.
Iespējamie materiāla varianti:
- Gofrēts kartons
- Putots kartons
- Putuplasts
- Komatex
- Neobond
- Organiskais stikls
- Finieris
No vienas vai abām pusēm stāvfigūru aplīmē ar apdrukātu līmplēvi un izgriež vajadzīgajā formā.
Atkarībā no izmantotā materiāla auguma figūras var izmantot ne vien telpās, bet arī laukā. Protams, tad nepieciešams daudz labāks stiprinājums pie kaut kā stabila, lai neaizpūš.
Stāvfigūrām pirms nolikšanas glabāšanā noloka kājas un balstus. Izveidojas plakans priekšmets, ko var kompakti novietot pie citiem tādiem pašiem.
Cik ātri izgatavo stāvfigūras
Viss, protams, ir atkarīgs no projekta sarežģītības.
Viss sākas ar attēla izveidošanu. Ir jāizgatavo makets, kuru nodrukāt un izgriezt. Ja pietiekami labas izšķirtspējas attēls klientam ir, tad šis darbs prasa maz laika, līdz stundai.
Drukāšana arī neprasa daudz laika.
Pēc tam līmplēve tiek uzlīmēta uz kartona vai cita nesējmateriāla.
Interesantākā daļa ir biezā nesējmateriāla izciršana vajadzīgajā formā.
Tā ka, ja viss iet labi, tad 1-3 dienu laikā stāvfigūra ir gatava.
Tā kā stāvfigūras pakomātos nelien iekšā, vedam paši Rīgā. Ja jāved tālu, tad mēģinām atrast risinājumus.

Der zināt par auguma figūrām
Angliski stāvfigūru sauc par Life-Size Figure, Life-size Cut Out Figure, Custom Cardboard Cutout for POS Standee. Krieviski – Ростовая фигура.
Parasti stāvfigūrām ir kājas balsts no tā paša materiāla, taču var tās piestiprināt pie vertikāla reklāmas statīva jeb metāla kājas.
Tehnoloģijas mūsdienās ļauj samērā viegli un lēti izgatavot ne vien plakanas stāvfigūras, bet visa veida statujas, tā teikt, īsts 3D cilvēka izmērā. Reklāmā nereti izmanto piepūšamas statujas, kas kustas.
Interesanti, ka auguma figūras izgatavo arī kustīgas un runājošas. Kustību sensors ieslēdz mehānismu, ja kāds pienāk tuvāk. Tas piešķir pārsteiguma un reālisma sajūtu, neskatoties uz to, ka tās ir nekas vairāk kā plakanas kartona figūras.
Tīri psiholoģiski cilvēkiem ir tieksme fotografēties kopā ar slavenībām un populārām personām, neskatoties uz to, ka tās ir tikai plakanas kartona figūras. Turklāt iejušanās citā atmosfērā rada dziļāka līmeņa sajūtas, kuras neaizmirstas. Tas ir neapstrīdams fakts, ko iespējami daudz izmanto mārketingā.
Kāpēc pie mums
- Tikai mēs ķeramies pie visu iespējamo ideju realizēšanas, sākot ar domas apspriešanu līdz piegādei un uzstādīšanai.
- Kopā strādājam pie tā, lai tava ideja izdotos vislabākajā iespējamajā veidā.
- Strādājam individuāli ar katru klientu un projektu.
Ir laiks pāriet no ierastajiem, taisnstūrainajiem stendiem un parādīt ļaudīm kaut ko jaunu!