LOGO IR ZĪMOLA SEJA

Profesionāli izstrādājam logotipus un visu zīmola grāmatu.

Logotipi emblēmas

Logotips, emblēma un zīmols

Zīmols ir kaut kas netverams, savukārt logo ir redzams un aptaustāms. Uz to var skatīties, redzēt, kā tas kustas, kustināt to, dzirdēt, kā tas skan, varbūt pat pagaršot un pasmaržot. Labi izstrādāts logotips ir kā mirdzošs dimants stipra zīmola kronī.

Zīmola stils ir visa uzskaitītā apvienojums. Viss kopā veido priekšstatu un rada vērtību.

Labākais zīmola stila piemērs ir Makdonalds. Kompānija ir ilgi un rūpīgi strādājusi pie tā, lai rastos priekšstats: ēdiens šajā restorānā vienmēr un visur būs tāds pats. Tā ir zīmola identitāte vislabākajā veidā.

Zīmols ir stiprāks par cilvēkiem. To var veidot tavā labā, piemērot tirgum. Ar to veido tēlu, kas palīdz firmai augt.

Zīmols ir kā salda glazūra. Ja tas, kas ir apakšā, neatbilst gaidītajam, tad viss skaistais tēls sabrūk,

Logotips ir zīmola tēla virsotne. Tajā simboliski apvienojas viss pārējais. Tas ir kluss zīmola vēstnieks pasaulē.

Logotipi emblēmas izšūtas uz cepures

Ja cilvēkiem kompānija kopumā patīk, viņi paši to popularizē – zīmē logo visur, kur vien var, nēsā kreklus ar logo, līmē uzlīmes ar logo u.t.t. Ja zīmols nepatīk, tad neko tur nav iespējams darīt. Atliek vienīgi mainīt zīmolu pavisam.

Mazam uzņēmumam šķiet, ka nav iespējams konkurēt ar lieliem, tāpēc ar zīmola identitāti nav vērts nodarboties. Milzīgas kompānijas tērē miljonus tēla veidošanai. Kā gan mazie var darīt to pašu?

Visas kompānijas sākumā ir mazas. Ir jābūt lielam mērķim, un visam, ko dara, jānotiek ar nolūku virzīties uz šo mērķi, nenoiet no ceļa. Viss, ko dara, ir pakalpojums, produkts, darbinieki, telpas, tas, kā atbild uz telefona zvaniem u.c. Tos sauc par klientu saskares punktiem. Ja tiek darīts tas, ko ļaudis sagaida, tad maza kompānija izveido stipru tēlu un sāk augt.

Logo ir ne tikai zīmola tēla virsotne, bet arī pamats, it īpaši maziem uzņēmumiem. Tas apvieno sevī un arī rada tēlu un attieksmi.

Logotips jeb emblēma reprezentē zīmolu, tāpēc visām kompānijām tāds ir vajadzīgs, lai gūtu panākumus. Tomēr svarīgākā vērtība ir tēls, kāds veidojas cilvēkos. Tēlu veido laiks, piepūle un apņemšanās. Logo ir taustāma un redzama šī tēla daļa. Laba logo nozīme veidojas no zīmola kvalitātes, ko tas simbolizē, un ne otrādi.

Lai arī logo ir ļoti vienkāršs, paiet simtiem stundu smaga darba, lai šīs vienkāršās līnijas uzzīmētu pareizi, gala izskatā.

Logotipi emblēmā Pikaso paraksts

Kādam nolūkam kalpo logo

Logotipa pamatmērķis ir identificēt.

Tendences nāk un iet, dizaina instrumenti un paņēmieni attīstās, logo uztvere arī mainās, taču laiku laikos galvenais logotipa izmantošanas paliek nemainīgs – kalpot par personas, firmas, izstrādājuma, pakalpojuma identifikatoru.

Tas nozīmē, ka logotipa dizainerim ir pēc iespējas labāk jāizprot un jāizzina apkārtne, kurā logo tiks izmantots. Kas ir konkurenti, kā tie izskatās, kādas krāsas un simbolus izmanto? Kā atšķirties no tiem visiem?

Logotipa dizains ir stratēģisks solis, nevis māksla. Logo nav jābūt skaistam. Tas var nepatikt firmas īpašniekam un darbiniekiem, un dizainerim. Tam jāspēj kalpot par identifikatoru šajā plašajā pasaulē, kurā dzīvojam.

Logotipam nav jāsatur slepena nozīme. Tā nāks ar laiku, ar mārketingu, ar klientu komunikāciju. Galvenais ir identificēšana.

Logotipi emblēmas Apple telefons un dators

Logotipa ietekme uz izvēli

Kopš agras bērnības cilvēks saista formas un krāsas ar emocijām un sajūtām. Paskatoties uz logo, nekavējoties tiek izdarīts novērtējums. Ja šķiet, ka logo izskatās pārāk dārgs, korporatīvs, jautrs vai radikāls, cilvēks no tā izvairās. Ja logo izskatās pēc tā, ko cilvēks meklē, tad tiks veikts pirkums un izdarīts pasūtījums. Tāpēc ir svarīgi izstrādāt logotipu tā, lai piesaistītu īsto auditoriju.

Logotips veido priekšstatu par kompāniju. Ja priekšstats nesakrīt ar realitāti, tad nekāds bizness nesanāk.

Logo rada arī pirmo iespaidu. Ja tas neizveidojas, tad mūsdienu internetīgie lietotāji iet tālāk neatskatoties. Tāpēc ir būtiski izvairīties no lētiem amatieriem un lētiem logotipiem, jo nav nekā dārgāka par lētu dizainu.

Emblēmā var arī parādīt kompānijas vērtības, piemēram, pozitīvu attieksmi ar siltām krāsām.

Logotipi emblēmas Makdonalda burts timsā

Pirms logotipa izstrādes

Pirmais solis ir saprast, kas ir jāizstrādā un kāpēc. Gan dizainerim, gan klientam ir jābūt skaidriem mērķiem un vēlamajam iznākumam.

Nav pareiza veida, kā to panākt. Vieni sāk ar sanāksmi, citi nosūta jautājumu sarakstu, jo daži jautājumi ir pārāk grūti, lai atbildētu uzreiz.

Ir maldīgi domāt, ka biznesa īpašnieki perfekti zina visu par savu biznesu, ka viņiem ir vīzija, misija un zīmols. Cilvēki galvenokārt pelna naudu, organizē apkārtējos, ražo produkciju, izpilda pasūtījumus.

Piemēram, trīs jautājumi:

  1. Vai ir kāds īpašs stāsts par biznesu vai tā nosaukumu?
  2. Ar kādiem pieciem vārdiem var aprakstīt kompāniju?
  3. Kas ir galvenais, ko vēlas pateikt klientiem?

Tātad sākumā dizaineris izdod daudz jautājumu par biznesu. Mērķis ir saprast, kādi pr pakalpojumi un produkti un kāda ir mērķauditorija. Ir detalizēti jāsaprot, kam izstrādā logotipa dizainu un kāpēc.

Logotipi emblēmas Starbucks zīme pie ceļa

Emblēmu ideju ražošana

Meditējot uz iegūto izpratni par klientu, ir jādomā idejas, kā to attēlot. Ir vairākas lietas, ko var un ko iesaka darīt.

Skicēt uz papīra. To var darīt vienmēr un jebkur.

Skicēt arī sliktas idejas. Skicēt pilnīgi visas idejas. Ja sliktu ideju uzzīmē, tad attīra prātu no tās, turklāt no uzzīmētā var rasties cita ideja, kas vēl nav noķerta aiz astes.

Tiekties uz vienkāršību. Tas nav viegli. Tas ir izaicinājums. Tā kā objektu ir maz, tiem ir jābūt perfektiem.

Ir jāizstrādā kaut kas, kas izceļas no konkurentu bara un nav sajaucams ar tiem.

Ir jāpēta simbolisms, atklāts vai slēpts, tādējādi vizuāli parādot kompānijas vērtības.

Logotipi emblēmas Varta baterijas

Ir jāzina par optiskām īpatnībām. Attēls datorā ar lineāliem un gridiem izskatās citādi nekā bez tiem. Bieži ir jāstrādā bez tiem.

Ir jāzina arī tāda interesanta lieta kā geštalts. Vienkārši sakot, smadzenes mēdz piezīmēt to, kā nav.

Vēl ir interesanta parādība, ka melns uz balta nav tas pats, kas krāsu inversija. To sauc par iradiācijas fenomenu. Ir īpaši jāpiestrādā, lai optiski balts uz melna izskatītos tāpat kā melns uz balta.

Ir jāatstāj visas iepriekšējās variantu versijas.

Termiņi ir mūzas ienaidnieki. Ja sāk rasties stress, ir vienkārši jāatpūšas.

Logotipi emblēmas Porsche

Logo izstrādes sacensības

Ir pieejami servisi, kas piedāvā ātri un lēti izgatavot logotipu. Ideja tāda, ka darbu iedod daudziem frīlanceriem, tie iesūta idejas un pasūtītājs izvēlas. Protams, samaksā uzvarētājam.

Ko dara pārējie? Pat tie, kas ielikuši visu sirdi un daudzas stundas darba, nesaņem neko. Cik ilgi viņi strādās kvalitatīvi? Neilgi. Parasti šādos konkursos vienkārši iemet nelielu kāda cita logotipa variāciju. Jo beigu beigās tāds darbs nav nekas vairāk par vienkāršu loteriju.

Zīmīgi, ka izpildītājs, kas sēž pie datora citā kontinentā, nekādi nespēj pilnībā izprast pasūtītāju, tāpēc izdarītais nekad neatbildīs būtībai. Būtībai var pietuvoties personīgās sarunās, izpētot esošos materiālus, vietu, atrodoties kompānijas atmosfērā.

Logotipi emblēmas ampelmanis

Pasūtītājs saņem ļoti daudz variantu, no kuriem izvēlēties. Kā viņš izvēlēsies labāko? Tikai subjektīvi. Kā gan viņš objektīvi var novērtēt, kas ir labs un kas nav.

Profesionāls dizaineris strādā ciešā sadarbībā ar klientu. Tā ir fundamentāla atšķirība.

Turklāt logo nav viss. Tā ir tikai viena zīmola stila sastāvdaļa. Kurš izstrādās visu zīmola grāmatu?

Profesionālam dizainerim nav aizvietotāju. Vietējs dizaineris piedalās zīmola izstrādes sapulcēs, palīdz ar savu pieredzi, izstrādā dizainu, kas patiesi parāda zīmola kultūru, pieliek roku pēdējā mirkļa izmaiņām un interneta vietnes dizainam.

Trūkums ir tāds, ka vietējam dizainerim jāmaksā pilna izmēra alga.

Logotipi emblēmas Starbucks glāzīte uz pils fona

Logo izstrādes izmaksas

Vienkāršības labad parasti tiek iekasēta konstanta samaksa par logotipa veidošanu. Taču ir šaubas, vai tā ir pareizi. Visi identitātes dizaineri zina, ka dažos projektos jāieliek vairāk darba nekā citos un ka vienam biznesam šis darbs šķiet vērtīgāks nekā citam. Lielos uzņēmumos ir vairāki lēmumu pieņēmēji, un tas nozīmē, ka paies vairāk laika demonstrācijās, pārrunās un saskaņošanā, tāpēc izstrādes izmaksas būs lielākas.

Vidēji logo izstrādē paiet trīs pilnas darba dienas.

Logotipi emblēmas Arsenāls uz koka fona

Labā prakse logotipu izstrādē

Emblēmu veidošanā nav likumu. Logotipam ir tikai viens uzdevums: norādīt uz identitāti.

Tomēr praksē ir izveidojušies paņēmieni, kā iegūt labu logo. Tie ir nākuši ar laiku, izstrādājot un vērojot, kas strādā un kas ne, kas ir izturējis laika pārbaudi un kas nav.

Dizaineri ir nonākuši pie interesanta paņēmienu kopuma, ko apzīmē ar vārdu “smart”.

  • Simple
  • Memorable
  • Appropriate
  • Resizable
  • Timeless

Simple jeb vienkāršs

Logo ir jābūt iespējami vienkāršam. Simtam visstiprāko zīmolu logotipi ir vienkārši.

Memorable jeb atmiņā paliekošs

Logotipam ir jābūt visos saskares punktos ar klientu. Tad tas paliek atmiņā. Ir arī jāpacenšas to padarīt tādu, ko pašu par sevi ir viegli atcerēties.

Ir izpētīts, ka vienkāršas figūras cilvēki atceras labāk. Ir zināms, ka arī krāsa šajā ziņā spēlē milzīgu lomu. Krāsu pamana pašu pirmo, tikai pēc tam pievērš uzmanību formai, attēlam un burtiem.

Logotipi emblēmas aptieks

Appropriate jeb atbilstošs auditorijai

Ja klienti ir bērni, tad nepieciešams viens stils, kas nav piemērots nopietniem darījumu cilvēkiem.

Resizable jeb maināms izmērs

Logo tiks izmantots neskaitāmās vietās un situācijās, sākot ar gravējumu uz pildspalvas uzgaļa un beidzot ar plakātu debesskrāpja sienas lielumā. Logotipam ir jābūt viegli un vienādi atpazīstamam gan ļoti sīkā, gan milzīgā izmērā.

Tieši tāpēc logotipus izstrādā vektoru formātā, tas ir, norāda ģeometriskas formas, nevis atsevišķus punktus.

Timeless jeb spēj veikt uzdevumu ilgi, mūžīgi

Kā logotips izskatīsies vidē, kāda būs pēc 5, 10, 50 gadiem? Ir jāizvairās no tendencēm, kas ātri pāriet. Mode ir paredzēta džinsu biksēm, savukārt logotipam un zīmola tēlam jābūt ilgmūžīgam. Nedrīkst iet kopā ar pūli, ir jāstāv malā, jāizceļas.

Logotipi emblēmas Windows no stikla

Emblēmu neirodizains

Labās prakses ievērošana nenozīmē, ka dizaineris izprot, kā tieši logo tiek uztverts un kāda ir tā iedarbība. Tāpēc ir vērts painteresēties par smadzeņu darbību un psiholoģiju. Ja zina, kā smadzenes uztver attēlus, kā reaģē uz tiem, tad var izstrādāt efektīvākus logotipus. To sauc par neirodizainu.

Pētījumos noskaidrots, ka vizuālā informācija tiek apstrādāta atsevišķās smadzeņu daļās un atšķirīgā laikā. Vispirms tiek uztverta krāsa, pēc tam forma un kustība. Pēc tam smadzenes atšifrē grafisko elementu nozīmi un saskaņo ar agrākām atmiņām. Ja atmiņas ir, tās tiek saistītas ar ieraudzīto logo. Tas notiek 400 milisekunžu laikā.

Vizuāla īpatnība

Tā kā visapkārt ir bezgala daudz vizuālu stimulu, smadzenes pievērš uzmanību tam, kas kustas vai izskatās neparasti. Tas notiek automātiski, vēl pirms uzmanības pievēršanas.

Logo izstrādē šī īpatnība tiek izmantota ar krāsām, gaišumu, kontrastu, ornamentiem, dziļumu, lai izceltu to no apkārtnes. Tāpēc ir svarīgi zināt, kur un kā logo tiks izmantots.

Tāpat tiek izmantota vizuāla kustības ilūzija, piemēram, ar sagāztām līnijām vai slīprakstu.

Digitālā pasaulē pamanāmākie ir kustīgi logotipi.

Logotipi emblēmas Netflix televizorā

Apstrādes vieglums

Smadzenēm labāk patīk viegli saprotamas emblēmas, jo enerģija ir jātaupa, tāpēc pārāk daudz tērēt to informācijas apstrādei nav vēlams. Apstrādes vieglums arī nostrādā pirms uzmanības pievēršanas.

Smadzenes tomēr atbalsta sarežģītu dizainu, ja tajā redzama viegli atpazīstama nozīme. Pazīstamas lietas patīk vairāk, tas ir zinātnisks fakts.

Apgalvojumu blīvums

Pārāk vienkāršas lietas ir garlaicīgas un neinteresantas, tāpēc modernam logotipam jābūt intriģējošam ar bagātīgu nozīmi. Ar minimāli grafisko elementu skaitu ir jāpauž maksimāli daudz.

Labs rādītājs ir tad, ja nozīmju skaits ir lielāks par grafisko elementu skaitu.

Ģeometriski raksti

Smadzenes taupa enerģiju, tāpēc tām patīk raksti, jo tos ir viegli atpazīt un iegaumēt.

Logotipā šādus rakstus iestrādā ar ģeometriskām figūrām, simetriju un proporcijām (zelta šķēlumu).

Pētījumos ir atklāts, ka zemapziņā tiek fiksēti pat slēpti raksti. Piemēram, Twitter logotips ir veidots no divu lielumu riņķa līnijām.

Logotipi emblēmas medicīnas iestādē

Kreisais vizuālais lauks

Ir atklāts, ka attēls kreisajā pusē un teksts labajā izskatās estētiskāk. Kreisās puses attēls pirmais nonāk vizuālajā smadzeņu apstrādes centrā, kas atrodas labajā puslodē un dekodē vizuālos rakstus. Informācija nonāk kreisajā puslodē, kurā ir analīzes centri.

Interesanti, ka tautām, kuras raksta no labās puses uz kreiso, tas ir otrādi.

Asumi un apaļumi

Cilvēkiem labāk patīk noapaļotas līnijas, nekā asi stūri. Parasti vispirms skatās uz pirmajiem. Apaļas figūras vedina uz nepiespiestību un kontaktēšanos.

No otras puses, tā kā asi stūri norāda uz briesmām, tos var izmantot uzmanības piesaistīšanai.

Labs variants ir novietot apaļās formas kreisajā pusē un asās šķautnes labajā pusē.

Logotipi emblēmas uz sienas un ekrāna. Redzama slēpta bulta

Maksimāla informācija minimāliem līdzekļiem

Logotips pēc būtības ir iespējami liels informācijas daudzums ar minimālu līniju un krāsu skaitu. Ja izdodas pievienot emocijas, tad tas ir svētais grāls vizuālās komunikācijas pasaulē.

Kā piemēru var minēt daudzus populārus logotipus, kuros nav palicis nekas, ko varētu noņemt, nepazaudējot visu. Īsti minimālisma paraugi ar stipru un stabilu nozīmi.

Nike logo simbolizē grieķu dievietes spārnu.

Shell “sekste” ir pazīstama jau vairāk nekā 100 gadus. Emblēmai ir vienkāršota gliemežvāka forma.

WWF pandas ikonā ir izmantota negatīvā telpa. Skatītājs aizpilda neuzzīmēto un iegūst attēlu.

FedEx ne reizi ir bijis pats labākais logo pasaulē.

Logotipi emblēmas CCC

Kā jau sagaidāms, neminimāli logotipi ir kompānijām, kuras nav pazīstamas visā pasaulē. Bieži vien tādi logo būtu jāsauc par ilustrācijām.

Sarežģītu logotipu gadījumos rodas vairākas problēmas:

  • Tos ir grūti atveidot.
  • Tos ir grūti samazināt.
  • Ar vizuālo pievilcību tie sagādā grūtības, veidojot mārketinga materiālus.

Lai arī minimālistiski logo ir paši labākie, ne vienmēr uz to būtu jātiecas. Emblēmu pasaulē nav likumu. Ir lietas, kas strādā, un tas ir pārbaudīts ne reizi vien.

Minimālisms pārsvarā gadījumu ir profesionālisma pazīme.

Nereti zīmoli vienkāršo savus logotipus. Tipisks piemērs ir Starbucks. No detalizēta zīmējuma tas ir pārvērties par vienkāršotu simbolu, kuru nav iespējams vienkāršot vēl vairāk. Vai, piemēram, WWF. Sākumā panda bija uzzīmēta detalizēti, ar spalvu. Ar laiku līnijas tika nogludinātas un vienkāršotas. Tagad tas ir perfekts logo.

Logotipi emblēmas alus pudeles stiklā

Melnbalts logotips

Vai emblēmai jātaisa melnbalta versija? Nē. Taču tas atkarīgs no daudziem apstākļiem.

Nemaz ne tik sen krāsu druka bija dārga, tāpēc logo tika veidoti tā, lai labi izskatītos melnbaltā vai vienkrāsainā variantā. Tagad krāsu druka ir plaši pieejama. Ir samazinājies papīra patēriņš, jo visi iegūst informāciju elektroniski, un digitālajā pasaulē krāsas nav nekas īpašs.

Tomēr vēl eksistē vairākas sfēras, kurās dominē melnbalti un vienkrāsas attēli.

Kases čeki

Kases aparāti pārsvarā vēl drukā tikai vienu krāsu. Ir krāsu kases aparāti. Ir čeku lentes ar iepriekš nodrukātu informāciju visās iespējamās krāsās un formās.

Logotipi emblēmas trīskāršojas uz stikla

Uzlīmes uz stikla

Skatlogos, uz stikla ārdurvīm, uz stikla sienām ofisos mēdz uzlīmēt dekoratīvus rakstus no vienkrāsainām, pārsvarā sudrabainām, matētām, daļēji caurspīdīgām līmplēvēm. Tādi raksti izskatās ļoti eleganti. Nereti tādā veidā uzlīmē arī firmas logo, un tādā gadījumā vienkrāsainajai jeb melnbaltajai versijai ir jēga un nozīme.

Avīzes un grāmatas

Logotips grāmatas sākumā vai reklāma beigu lapās, sludinājumi un raksti avīzēs. Ja ir daudz teksta, grāmatas un avīzes izvēlas iespiest tikai vienā krāsā, jo tā ir daudz lētāk.

Logotipi emblēmas apdrukāta krūze

Prezentmateriāli

Gravējumi uz promo priekšmetiem ir tikai vienā krāsā. Arī apdruka nereti tiek izvēlēta vienā krāsā, piemēram, ar dekoratīvu plēvi vai īpašu apstrādes veidu, teiksim, luminiscējošu vai atstarojošu plēvi vai tādu plēvi, kas maina krāsu karstumā (uz krūzes).

Lieli gravējumi un objekti

  • Gravējumi kokā, kurus liek pie sienas, uz postamenta.
  • Telpiski burti un logo, piemēram, uz ēkas jumta.
  • Lielas konstrukcijas, piemēram, plašos publiskos pasākumos.
  • Aizklāti logi debesskrāpī, kas kopā veido logo attēlu.
  • Sastādīti ziedi logo formā.
  • Iestādīts mežs vai apsēts lauks emblēmas formā, kas labi redzams no gaisa.
  • Spīdošu dronu lidojums nakts debesīs.
  • Logo 3D drukas formā.
Logotipi emblēmas Makdonalda zīme pie ceļa tumsā

Fonti un logotipi

Parasti fontos iestrādātās atstarpes starp burtiem ir pietiekami labas, taču nereti vienā vārdā, kas izmantots logotipā, atstarpes neizskatās īsti labi. Tās jālabo ar roku.

Šādus trūkumus ir grūti pamanīt. Ir tikai sajūta, ka kaut kas nav īsti labi. Tāpēc tiek izmantoti vairāki paņēmieni:

Apgriež logotipu augšpēdus.

Skatās atsevišķi ik pa trim burtiem.

Izjūtu trenē ar īpašu spēli.

Logotipi emblēmas jaguārs

Sīkas lietas samazina pievilcību

Ir grēks sabojāt labu ideju ar paviršu darbu. Ir vairākas lietas, kas jāpārbauda, pabeidzot darbu pie logotipa.

Līdzenas līnijas. Līnijām jābūt matemātiski pareizām, bez liekiem izliekumiem un ieliekumiem. Tie var būt acij nemanāmi, bet zemapziņa tos piefiksē un samazina reitingu.

Saskanīgas figūras, leņķi, biezumi. Konsekvence ir ļoti svarīga. Leņķiem visur logotipā jābūt vienādiem. Līniju biezumi jāpārbauda vēlreiz, lai būtu vienādi. Vienots, saskanīgs dizains ir pievilcīgāks. Nereti pēc eksperimentiem ir jāpārzīmē logo pavisam no jauna.

Vienkāršība. Ir jāvienkāršo ideja, cik vien iespējams.

Eksperimenti. Ir jāizmēģina daudzi varianti. Pirmkārt, klientam ir jāparāda vairāki varianti, tas ir profesionāli. Otrkārt, tādā veidā pārbauda, vai kaut ko var uzlabot. Turklāt ir jāpārliecinās, vai visām detaļām logotipā ir vārdos pasakāms iemesls, kāpēc tām tur jābūt.

Logotipi emblēmas metro Apvienotajā Karalistē

Tipiskas logo dizaina kļūdas

Sīkais logo simbols var celt un gremdēt kompānijas reputāciju. Paši labākie izstrādājumi un pakalpojumi neglābs, ja logotips ir izstrādāts slikti.

1. Tendences

Dizains pārsvarā ir sekošana līdzi tendencēm. Logotipa izstrāde ir izņēmums. Logotips ir identifikācijas simbols, kas nedrīkst mainīties laikam līdzi. Novecojis logo izskatās bēdīgi. Mode izgaist kā dūmi, un kompānijai ir nodarīti zaudējumi.

2. Fonti

Laba fontu izvēle liecina par profesionalitāti, slikta liecina par pretējo. Fontiem ir īpašības, un tās jāsaskaņo ar zīmolu.

Logotipi emblēmas dzīvnieka galvas atveids uz sarkana fona

3. Krāsas

Psiholoģiskā krāsu ietekme ir jāsaskaņo ar pārējo logotipa dizainu. Nedrīkst krāsas izvēlēties patvaļīgi un pārāk ātri darba procesā. Krāsu shēmas pamatā jābūt nopietnam pamatojumam.

Krāsas jāizvēlas pašas pēdējās. Sākumā logotipu uzzīmē melnbaltu vai pelēkos toņos.

4. Rastra grafika

Problēma tāda, ka rastra attēli nav palielināmi bezgalīgi. Tie sastāv no punktiem un palielinājumā kļūst graudaini un miglaini. Logotipi jāveido vektoru grafikā, tad tie ir palielināmi un samazināmi jebkādā izmērā.

5. Sarežģītība

Daile ir vienkāršībā. Logotipam ir jābūt vienkāršam. Ja tas ir sarežģīts un grūti saprotams, tad tam zūd jēga.

6. Plaģiātisms

Profesionāli dizaineri labi saprot, cik svarīga ir unikalitāte. Logotipa sūtība ir parādīt uzņēmumu vislabākajā gaismā. Ideju zagšana negatīvi ietekmē zīmolu.

Logotipi emblēmas Shell

Logotipa kritika

Pieredze rāda, ka kritizēt piedāvāto logo dizainu nav viegli, it īpaši, ja cilvēks nav dizaineris. Ir viegli paust sajūtas, kas reducējas divos vārdos: patīk vai nepatīk. Taču tas neko nedod, ja vēlas izstrādāt efektīvu logotipu, kas patiešām pilda savu funkciju. Kritizēt nenozīmē pateikt, ka tas nav labs. Kritizēt nozīmē novērtēt, vai tas pauž nepieciešamo, piesaista vēlamo auditoriju un funkcionē dzīves situācijās.

1. Jāpārskata projektā sākumā uzstādītie mērķi. Ja logotips tiem atbilst, tad ir par ko diskutēt.

  • Vai logotipā atspoguļojas zīmola būtība un vērtības?
  • Vai auditorija saprot to un pievērš tam uzmanību?
  • Vai ir piemērots komunikācijas stils (draudzīgs, profesionāls, inovatīvs)?

2. Jānovērtē vienkāršums un iegaumēšanas vieglums.

  • Vai logo ir viegli atpazīt un atcerēties pēc īsa acu uzmetiena?
  • Vai tajā ir nevajadzīgas detaļas?
  • Vai tas pauž pārāk daudz?
  • Cik labi tas iedarbosies, ja būs uz milzīga plakāta vai mobilā telefona ekrānā?
Logotipi emblēmas uz gaisa baloniem

3. Jānovērtē mērogojamība.

  • Vai logotips ir saprotams sīkā izmērā?
  • Vai melnbaltā versija ir tikpat efektīva kā krāsainā?
  • Vai uz gaiša fona tas ir tikpat efektīvs kā uz tumša?
  • Vai logo ir atpazīstams, ja to vēl vairāk vienkāršo vai apgriež otrādi?

4. Jānovērtē atbilstība kompānijas darbības sfērai.

  • Vai logo stils atbilst industrijai?
  • Vai to var sajaukt ar konkurentu un nesaistītu firmu logo?
Logotipi emblēmas uz lidmašīnas astes

5. Jānovērtē mūžīgums.

  • Vai logotips būs piemērots pēc 5-10 gadiem?
  • Logo pamatā ir stabila ideja vai kaut kas moderns?

6. Jānovērtē fonti un krāsas. Fonti norāda uz individualitāti, krāsas izraisa emocijas.

  • Vai krāsu izvēlei ir kāds pamatots iemesls?
  • Vai krāsu palete saskan ar zīmolu?

7. Jānovērtē emocionāla ietekme.

  • Kādas sajūtas logotips izraisa?
  • Vai šīs sajūtas ir tādas, kādas zīmols simbolizē?
Logotipi emblēmas Costa glāze uz izkārtes fona

8. Jānovērtē funkcionalitāte dzīvē. Te ir vieta maketiem un to attēliem. Vēl labāk ir parādīt šos dabiskā izskatā:

  • Vizītkartes.
  • Sociālo mēdiju profilus.
  • Interneta vietņu galvenes.
  • Iepakojumu.
  • Izkārtni.

9. Pats galvenais:

  • Vai logotips parāda zīmolu vislabākajā gaismā?

Ja darbā ir pieņemts profesionālis, ir jānotic, ka visas viņa izvēles ir pamatotas. Labs dizaineris neņem krāsas un ikonas tikai tāpēc, ka tās viņam patīk. Darba pamatā ir nolūks, racionāli apsvērumi un ilggadēja pieredze.

Ja kaut kas šķiet nepareizi, ir jācenšas to pamatot, nevis jāprasa visu izmainīt.

Logotipi emblēmas pirāts

Interesanti fakti

Londonā ir zīmolu, iepakojuma un reklāmas muzejs.

Pēc apmeklējuma rodas pārdomas, ka logotips nav vienkārši zīmējums, bet gan cilvēku dzīves sastāvdaļa, atmiņas par aizgājušajiem laikiem. Tas uzliek lielāku atbildību emblēmu un logo izstrādē.

Logotipi emblēmas uz slēpēm

Sievietes logo dizaina industrijā. Kursos ir 70% sieviešu. Grafiskā dizaina industrijā ir ap 40%. Pazīstami mākslinieki lielā pārsvarā ir vīrieši.

Sievietes ir izstrādājušas tādus logo kā Chanel, Nike, Crane&Co, Tate, Hill & Friends, Whitney Myuseum, High Line.

Logotipi emblēmas Galileja kafejnīca

Nobeigums

Kas logotipu uztver kā izdevumus, nevis ieguldījumus, tam mūsu pakalpojumi noteikti nav vajadzīgi. Mēs nezīmējam lētus logo. Mēs strādājam profesionāli, kvalitatīvi un atbildīgi.

Ja patiesi izprot logotipa nozīmi, tad spēj veidot biznesu attīstošu zīmolu, nevis vienkārši izvēlas skaistu bildīti.

Atceries: paši labākie logo nevis vienkārši ir smuki, bet strādā ilgstoši un nozīmē ļoti daudz.

Saistīti raksti

Zīmola grāmata

Kā izvēlēties zīmola nosaukumu

Mārketinga taktikas, kas strādā, bet kuras neviens nedara

Druku.lv projektu un pārdošanas menedžeris

Mēs strādājam godīgi un prasmīgi, ievērojam cildenas morāles vērtības un ļoti daudz smejamies.

Druku.lv projektu menedžeris Indars Brūvelis