Dārga nav dāvana. Dārga ir uzmanība.

Tas ir veids, kā iepazīties, jo cilvēki pērk no cilvēkiem, kurus pazīst un kuri patīk.

Kontaktmārketings

Kontaktmārketings

Raksts veidots, iedvesmojoties no grāmatas “How to Get a Meeting with Anyone: The Untapped Selling Power of Contact Marketing

Īsi sakot, tas ir paņēmiens, kā piekļūt nepieejamiem uzņēmumu vadītājiem, tikties un vienoties par kopēju biznesu. Tā dara daudzi, vienkārši tas nav izdalīts kā atsevišķs mārketinga veids.

Ieguldījumi ir minimāli, parasti ne vairāk par pāris simtiem. Taču, tā kā darbs ir ar konkrētu cilvēku un mērķis ir milzīgs kontrakts, tad ieguldāmā summa var būt diezgan pieklājīga un izvēlētais paņēmiens – diezgan ekstravagants.

Parasta mārketinga akcijām ir apmēram 1% atbilžu, savukārt kontaktmārketingā iegūst ne mazāk par 20%, parasti 80%, nereti visus 100%.

Atmaksāšanās jeb ROI ir mērāms daudzos tūkstošos procentu.

Metodes pamatā ir personīga pieeja cilvēkam, kurš pieņem lēmumus. Tā kā viņš parasti ir tas, kas nodarbojas ar uzņēmuma attīstīšanu, ir jāspēj piedāvāt sadarbība un pakalpojumi stratēģiskā griezumā.

Papildus ir apskatīti paņēmieni, kā strādāt ar svarīgā cilvēka palīgiem un sekretāriem.

Kampaņas mērķis ir viens cilvēks. Tiek sagaidīts, ka viņš vai nu piezvanīs, vai noorganizēs tikšanos. Ne par ko citu nav ne runas.

Autora ieteikumi, kas saistīti ar drukāšanu

Vēstules jāraksta ar roku uz firmas veidlapām vai īpaši pasūtītām apsveikuma kartiņām.

Zīmols jāizstrādā ar gaumi vai vispār jāiztiek bez tā. Kontaktmārketings ir par divu vienlīdzīgu cilvēku attiecībām, tātad brendings nav nepieciešams.

Karikatūras ir labs un lēts veids, kā “uzsildīt” klientu. Nekādā gadījumā nedrīkst karikatūru tekstos ielikt savu zīmolu, jo tas visu sabojā pilnīgi nu pavisam. Var ņemt vai pasūtīt zīmējumu, kas atbilst savas kampaņas tēmai, un papildināt ar pievienotu vēstuli.

Var palūgt profesionālam fotogrāfam, lai nofotografē klientam nozīmīgas vietas, un uzdāvināt ierāmētas fotogrāfijas vai kanvas.

Personalizācija ir visu kontaktmārketinga kampaņu pamatā, pretējā gadījumā neveiksme garantēta.

Kas lasa “The Wall Street Journal”, tie zina, kādā īpašā gravējuma stilā tajā ir karikatūras, tāpēc jūtas īpaši pagodināti, ja saņem tāda veida zīmējumu, kurā attēloti paši. Izrādās, ir Photoshop plugins, ar kura palīdzību tādus var izgatavot.

Grāmatas autora ideja ir nosūtīt milzīgu atklātni ar paša zīmētu cilvēka portretu un aicinājumu tikties otrā pusē. “Apsveikuma kartiņa” bija 46×62 centimetrus liela, uz stingras pamatnes. Autors izmantoja putuplastu, bet tagad ir pieejami labāki apdrukājamiem materiāli.

Ar dāvanām var iekarot klienta apkārtnes cilvēku sirdis.

Var dāvināt tikai daļu dāvanas, otru pusi apsolot piegādāt tikšanās laikā.

Labu efektu dod vizuālas metaforas. Piemēram, speciāli izgatavots viduslaiku zobena makets ar iegravējumu, paužot domu, ka sūtītājs ir gatavs nākt palīgā neveiksmēs. Cits piemērs ir maisiņš naglu, norādot, ka nav bijis iespējams tikties. Vai loterijas biļete kā pretmets sadarbības uzticamībai.

Parastā vēstulē nosūta kartiņu ar zīmējumu, kurā attēlots bēdīgs taurenis pie telefona aparāta un uzrakstu: “Man atlikušas tikai divas nedēļas, tāpēc zvani tūlīt!” Deviņi no desmit noteikti piezvana.

Īsi sakot, iedomājamiem un neiedomājamiem paņēmieniem tiek lauzti šabloni, tā parādot savu vērtīgumu un izraisot interesi.

Par liela uzņēmuma klientu var kļūt, ja intervē ģenerāldirektoru un interviju izdod grāmatā. Sazvanīšanās informācijas precizēšanai veido attiecības.

Sava grāmata ar fotogrāfiju uz vāka ir pati labākā vizītkarte.

Pats interesantākais grāmatā aprakstītais paņēmiens bija pasta baloža nosūtīšana nepieejamam klientam.

Lasi grāmatas! Ar tām ir interesantāk dzīvot.

Saistīti raksti

Personalizētas dāvanas, to nozīme komunikācijas veidošanā.

Mārketinga taktikas, kas strādā jeb ļoti labas mārketinga grāmatas apskats.

⚠️ Reizēm atsakāmies pieņemt pasūtījumus, it īpaši lielā pirkšanas drudža laikā pirms svētkiem, jo kvalitāti vērtējam augstāk par apjomu. Ceram, ka saproti mūs pareizi, jo tas ir tikai un vienīgi tavā labā.

Druku Draivs. Pasūtījumu saņemšana, neizkāpjot no automašīnas. Iepriekš jāpiesaka! Jebkurā gadalaikā, jebkādos laika apstākļos (atkarībā no tavas sirdsapziņas).

Druku Draivs jeb saņemšana, neizkāpjot no auto
Druku.lv projektu un pārdošanas menedžeris

Mēs strādājam godīgi un prasmīgi, ievērojam cildenas morāles vērtības un ļoti daudz smejamies.

Druku.lv projektu menedžeris Indars Brūvelis