Brīvi stāvoši grīdas statīvi iekštelpās ir tikšanos, sanāksmju un konferenču biznesa pamatelements. Tos izmanto norādēm, sponsoru parādīšanai, zīmolu reklamēšanai, mārketinga mērķiem.

Roll-up baneru statīvs no priekšas un aizmugures

Baneru statīva uzdevums ir parādīt grafisku informāciju noteiktai auditorijai. Tas nozīmē, ka tam jābūt labi redzamam.

Brīvi stāvoši baneru statīvi iekštelpām

Baneru statīvi iekštelpām iedalāmi divās lielās daļās: izvelkamajos (roll-up) un neizvelkamajos.

Izvelkamo statīvu audums glabājas pašā stendā, neizvelkamajiem tas tiek glabāts atsevišķi.

Lielākā atšķirība ir apdrukātā materiāla nomaiņā. Neizvelkamajiem tas ir izdarāms viegli, roll-up gadījumā to var izdarīt samērā ērti, ja kasete ir maināma, vai jāsūta ražotājam, ja konstrukcijā nomaināma kasete nav paredzēta, un parasti tā ir lētiem modeļiem.

Neizvelkamie statīvi ir vieglāki, lētāki, apiešanās ar tiem ir elastīgāka.

Roll-up statīvi visi izskatās diezgan līdzīgi, savukārt neizvelkamie savā starpā atšķiras diezgan daudz.

Neizvelkamie baneru statīvi

Vispopulārākie šajā kategorijā ir X un L stendi.

X statīvi sastāv no trim alumīnija kājām un diviem stieņiem, kas savienoti slīpa krusta veidā. Banera audumam katrā stūrī ir stiprinājumi, kurus pievieno šo x-veida stieņu galiem, tādējādi nostiepjot apdrukāto materiālu.

L veida statīvs sastāv no trijām daļām, kas saliktā veidā izskatās pēc lielā “l” burta. Sastāvdaļas ir pamatne jeb kāja, teleskopisks kāts un banera audums. Pēdējam augšā un apakšā ir stiprinājumi, ko pievieno stenda augšā un pie kājas. Pie teleskopiskā kāta var piestiprināt vairākus banerus dažādos augstumos.

Ir baneru statīvs, kas ir apskatāms no abām pusēm, jo visi stiprinājumi ir noslēpti. Tā konstrukcija ir mazliet sarežģītāka.

Ir arī baneru statīvs uz trijkāja, kas ir grozāms par visiem 360 grādiem. To var ne tikai grozīt, bet mainīt tā augstumu.

Neizvelkamo baneru stendu izvēle

Lai izvēlētos, jāņem vērā trīs lietas:

  • Vieta jeb atvēlētā telpa.
  • Lietošanas ilgums, kas nosaka vēlamā banera kvalitāti.
  • Materiāls.

Baneru statīvu aizņemtā vieta

X veida statīvi aizņem visvairāk vietas, salīdzinot ar pārējiem baneru stendiem. Attālums no aizmugures kājas līdz priekšai tam ir ap 70 cm, savukārt pārējiem tas ir tikai 30 cm.

Plašā zālē statīva aizņemtā vieta nav noteicošais faktors, tā vietā stājas banera izmērs. Ir baneru statīvi līdz pat 2.5 metru augstumā.

Otra lieta, kas jāņem vērā, ir tas, cik tuvu cilvēkiem banera stends atrodas. Protams, ir brīnišķīgi novietot savu informāciju iespējami tuvu blīvai cilvēku plūsmai, ko nevar izdarīt ar sienas uzlīmēm un plakātiem. Baneris nedrīkst traucēt ļaužu kustību. Tuvu garāmejoši cilvēki pieskaras attēlam un var to saplēst un nosmērēt. Ja cilvēki iet tam cieši garām, nedrīkst būt nekādu izvirzījumu, piemēram, kāju, aiz kā ir iespējams aizķerties un paklupt (un tas neizbēgami notiek, ja ir kaut mazākā iespēja tam notikt). Vislabākie šajā aspektā ir roll-up baneri.

Baneru stendu lietošanas ilgums

Cik ilgi tiek plānots izmantot banera statīvu? Vienu vai nedaudzas reizes? Bieži? Regulāri?

Vienreizējas lietošanas banerim, protams, jābūt pašam lētākajam. Tas nepaspēs nolietoties un salūzt, kaut arī ir neizturīgs. Vislabāk šādā gadījumā izvēlēties baneri no ekoloģiski draudzīga materiāla, lai nebūtu sirdsapziņas pārmetumu to izmetot. Draudzīgums videi baneru gadījumā nozīmē no PVH brīvu apdrukājamo materiālu.

Ja plāno izmantot banera statīvu biežāk, ir jāskatās uz vidēji dārgiem modeļiem, kas parasti ir izturīgāki, ar ilgāku garantijas laiku. Apdrukājamajam materiālam arī jābūt labākam, piemēram, stiprinātam vinilam, kas nelokās, precīzāk, izstiepjot kļūst plakans, neveido viļņainu virsmu (curl-free).

Regulārai, biežai izmantošanai nepieciešams statīvs, kas to spēj izturēt, nenodilst, neplīst. Ir vērts skatīties uz premium modeļiem. Tie ir konstruēti aktīvai izmantošanai un arī daudz labāk izskatās, kas arī nav mazsvarīgi. Apdrukājamais materiāls arī vēlams izturīgs. Var izvēlēties audumu vinila vietā. Jāpārliecinās, ka tas neburzās, neplīst, nespurojas, neveidojas izliekušās malas, nespīd cauri gaisma. Protams, stendam jābūt iespējai bieži mainīt šo grafisko, vizuālo daļu.

Apdrukātā materiāla izvēle

Ja ir plānots parādīt kompānijas logo un citu grafisko informāciju, kas laika gaitā nemainās, tad ir vērts ieguldīt ļoti labas kvalitātes materiālā, ko var izmantot ļoti daudz reižu un kas laika gaitā nezaudē profesionālu svaigumu. Tāds materiāls ir dārgs, bet atmaksājas ilgā laikā.

Ja ir plānots regulāri mainīt parādāmo informāciju, piemēram, sponsoru logo un pasākumu tēmas, tad tas nozīmē, ka gandrīz katru reizi jāizgatavo jauna apdruka, tāpēc nav nozīmes materiāla izturīgumam, jo to vienalga izmantos tikai vienu reizi. Šajā gadījumā lēts materiāls ir īsti vietā.

Baneru materiālu tirgus strauji mainās. Ir biezas un plānas vinila plēves, kas ir vai nav jūtīgas pret saritināšanu un locīšanu. Biezas plēves, kas nepiedod saritināšanu, protams ir lētākas, bet popularitāti baneru lietotājos ir ieguvis vinils, ko var saritināt un glabāt ilgi un kas atritinātā izskatā pēc tam vienalga ir taisns un plakans, bez liekumu pēdām.

Baneru vinils var būt parasts un stiprināts ilgākai lietošanai un neplīst, nespurojas, nedilst. Tas ir pieejams ar glancētu (spīdīgu) vai matētu virsmu, taču matētā virsma vienalga rada nelielu gaismas atspīdumu.

Tā kā parastais vinils jeb PVH (angliski PVC) ir kaitīgs apkārtējai videi, ražotāji arvien vairāk piedāvā baneru plēves bez šīs neekoloģiskās plastmasas (PVC free). Tā ir zaļa ierastā vinila alternatīva, pareiza izvēle pasākumiem, kuros tiek popularizēta videi draudzīga domāšana un dzīve. Šāds materiāls ir tikai mazliet dārgāks par videi nedraudzīgo PVH vinilu.

Banerus izgatavo arī no papīra. Parasti tas ir ekoloģiski draudzīgs papīrs ar atbilstoši draudzīgu apdruku. Tas ir gan lēts, gan 100% pārstrādājams risinājums. Ideāls variants izmantošanai vienu reizi. Papīrs ir biezs, tātad nav lokāms un sarullējams.

Vizuāli vispievilcīgākais ir premium klases baneru audums. Nevis plastmasas plēve, bet audums. Tam ir tiešām neatspīdoša virsma, kas ļauj fotografēties tā fonā jebkādā leņķī un apgaismot ar jebkādu gaismu.

Ja apdrukā baneru audumu ar sublimācijas metodi, tad krāsas nenodilst un neizbalē nekad.

Audums neaiztur cauri spīdošu gaismu, tāpēc banera aizmugure ir jāpārklāj ar gaismas necaurlaidīgu materiālu, ja ir plānots gaismas avots aiz tā.

Izvelkamie jeb roll-up baneri

Roll-up baneriem ir mazāk atsevišķu, kopā stiprināmu detaļu. Tā teikt, viss vienā. Izskatās kompakti ne vien izvilktā, bet arī saliktā veidā.

Šie baneru veidi ir ļoti populāri, un tirgus ar tiem ir pārpildīts. Visi tie izskatās gandrīz vienādi, tāpēc ir grūti izvēlēties.

Tāpat, kā neizvelkam baneru gadījumā, izvēloties jādomā par trijām lietām:

  • Lietošanas ilgums, kas nosaka vēlamā banera kvalitāti.
  • Materiāls.
  • Vieta jeb atvēlētā telpa.

Lietošanas ilgums

Ja baneris vajadzīgs tikai retu reizi, tad jāskatās uz lēto galu, tomēr jāpievērš uzmanība vizuālajam izskatam, vai tas ir pienācīgi profesionāls.

Ja baneris  vajadzīgs dažādiem pasākumiem, tad jāraugās, vai apdrukājamais materiāls ir viegli maināms. Vienreizējiem roll-up baneriem tas ir izdarāms tikai rūpnīcā. Regulārai mainīšanai ir roll-up baneru stendiem ir maināmas kasetes. Tāds risinājums ir dārgāks, bet atmaksājas ilgā laikā, jo nevajag pirkt jaunu statīvu katram pasākumam.

Jo biežāk plānots baneru statīvu izmantot, jo izturīgākam tam jābūt, un arī materiālam jābūt kvalitatīvākam.

Materiāls

Loģiski, ka roll-up baneros tiek izmantots tikai tāds vinils, kas pēc sarullēšanas ieņem pilnīgi plakanu izskatu, bez locījumu vietām.

Atkarībā no materiāla kvalitātes ar laiku var parādīties spurainas malas no regulāras berzēšanās gar malu izvilkšanas laikā. Tāpat izvilkta banera malas var sākt kruzuļoties kā mežģīnes. Jo dārgāks un kvalitatīvāks materiāls, jo ilgāku uzmantošanu iztur bez plīšanas, nodilšanas un locīšanās.

Cilvēkiem, kas raizējas par ekoloģiju, ir vērts pameklēt materiālus, kuros nav izmantota PVH plastmasa (PVC free).

Premium kvalitāte arī šiem baneriem ir audums. Tos var lietot tikai iekštelpās. Pret tiem jāattiecas rūpīgāk, toties vizuālais izskats pārliecinoši ir labāks par vinila plēvēm. Savā starpā tie atšķiras ar tekstūru, aušanas blīvumu un apdrukas kvalitāti.

Atvēlētā telpa

Griestu augstums pasākumiem atvelētās telpās parasti ir lielāks par 2.5 metriem, tāpēc izvēlētais roll-up baneris par lielu nebūs. Taču jāņem vērā cits aspekts: vai banera statīvam ir teleskopiska kāja. Ar to ir daudz vieglāk izvilkt un nolaist baneri. Ja kāja nav teleskopiska, tad būs krietni jānopūlas, lai aizsniegtu augšu un uzkabinātu vai nokabinātu baneri.

Roll-up baneri tiek ražoti dažādos izmēros. Ir pat mazi, uz galda liekami. Ir jāskatās, lai baneris atvēlētajā vietā nav ne par lielu, ne par mazu. Mazā telpā ir jāvar to ielikt, netraucējot galdiem, krēsliem un cilvēku darbam. Plašā hallē droši var izvietot pašu lielāko baneri.

Divi baneru statīvi aiz stikla

Roll-up vai neizvelkamais baneru statīvs?

Tradicionāli izvelkamo baneri sauc par roll-up baneri. Tā audumu atspere pati ievelk un sarullē statīvā, kā arī nodrošina nostiepšanu izvilktā stāvoklī. Uzstādot audumu vienkārši izvelk un aizkabina aiz banera kājas augšas. Šādi baneri ir populāri, jo ir viegli uzstādāmi un izskatās profesionāli.

Neizvelkamie baneri ir vieglāki. Grafiskais materiāls glabājas atsevišķi no statīva. Tā kā tas nav ievietots pamatnē, to ir ļoti viegli nomainīt – vienkārši piestiprina to, kuru dotajā brīdī vajag. Ar roll-up baneri tik vienkārši nav.

Abu veidu baneru stendi ir nopērkami visdažādākie, no atšķirīgiem materiāliem, ar atšķirīgu izskatu un cenu.

Druku.lv palīdz izvēlēties vislabāko tavu ideju parādīšanai, kā arī apdrukā visa veida un izmēru banerus.