Atmaksājas tikai jēgpilnas dāvanas

Palīdzam noformēt Ziemassvētku dāvanas, padarīt tās personiskas. Tavas idejas, mūsu risinājumi, apmierināti saņēmēji!

Ziemassvētku dāvanas - maza, sarkana un liels čiekurs

Ziemassvētku dāvanas

Masu produkcijas pasaulē arvien vairāk tiek novērtēta individuāla, personāla, īpaša pieeja itin visā, arī izvēloties Ziemassvētku dāvanas. Telefons ar briljantiem protams, ir baigi labi, bet īsta dāvana ir tad, ja pasniegta no sirds: ja zina saņēmēja vēlmes (nav runa par naudu), ja ieliek dāvanā kaut ko savu, ja velta laiku tās atrašanai. Vislabāk, ja uzdāvina kaut ko tādu, kā veikalā nav. Vēl labāk ir saprast dāvināšanas būtību.

Ziemassvētku dāvana savai meitenei

Meitenēm vispār vajag īpašu pieeju. Nekādi standarta nieki un pārlieka ekstravagance neiet cauri. Ir jāparāda pūles un dziļa iekšējās pasaules izpratne. Dāvana ir kaut kas vairāk par vienkāršu priekšmetu – tā ir taustāma mīlas stāsta reprezentācija, iemūžinātas atmiņas, sev vien zināmi joki. Tādas dāvanas tiek glabātas gadiem un izsauc prieku un nostaļģiju.

Pat tāda populāra un jau nodrāzta lieta kā apdrukāts t-krekls var būt īpaša dāvana, ja uzdrukā kaut ko abiem ļoti tuvu un pasniedz ar nodomu nevis izmantot meiteni, bet rūpēties par viņu. Tiesa, meitenei ir jābūt īpašai, lai saņemtu tādas rūpes, kas uzsvērtas ar īpašu Ziemassvētku dāvanu. Kosmētika un uzkrītošs apģērbs nepalīdz, ir nepieciešams ar savu klātbūtni ienest vīrieša dzīvē omulību, mājīgumu un mieru.

Dažas idejas:

  • Sev vien zināmi joki.
  • Kopā apspriesti citāti, teicieni, frāzes.
  • Viņas pamatvērtības.
  • Pirmās satikšanās fotogrāfija.
  • Visskaistākais ceļojums kopā.
  • Dizains, kas saistīts ar viņas hobiju.
  • Zīmējums, kas attēlo viņas stilu.
  • Viņas mīļākā dzīvnieka foto.
  • Viņas mīļākā dzīvnieka zīmējums.
  • Savas īpašās vietas koordinātas.

Komforta palielināšanai mājās ir iespējams pasūtīt un uzdāvināt segas un spilvenus ar apdruku. Iedomājies, sega ar brīnišķīga tikšanās mirkļa fotogrāfiju!

Vai labāk, lai neliktu savu dibenu uz segas ar cēlu fotogrāfiju, labāk to noformēt kā kanvu, ko piekārt pie sienas.

Ja meitenei patīk dzīvnieki vai mājās jau tādi ir, tad brīnišķīga dāvana būs sega ar attiecīgiem pēdu nospiedumiem, tādējādi parādot, ka zini, kas viņai patīk visvairāk.

Skaistas pašu fotogrāfijas var uzdrukāt arī uz krūzītes. Ja pasniedz šādu Ziemassvētku dāvanu katru gadu, var izveidot šādu attēlu kolekciju, kā stāstu parādot attiecību turpināšanos.

Var dāvināt pāriem paredzētas dāvanas arī tad, ja neesat precējušies, tā parādot attiecību nopietnību. Tādas dāvanas ir:

  • Kanvas kolāža ar attiecību attīstības vēsturi, svarīgākajiem datumiem, vietu nosaukumiem.
  • Pāru t-krekli, hūdiji, krūzītes ar dizainu, kas ir vienots tikai abiem atrodoties blakus.
  • Nākamās kopīgās dzīvesvietas dekori.

“Nokaujoša” dāvana (neskaitot saderināšanās gredzenu) ir paliela kanva ar ģerboni, kurā ir tavi un meitenes iniciāļi.

Personalizēta Ziemassvētku dāvana netieši norāda, ka esi centies sameklēt kaut ko īpašu, tādējādi lieliem burtiem sakot, cik ļoti rūpējies par meiteni. Tāda dāvana vienmēr tiek augstu novērtēta.

Ziemassvētku dāvanas - vīrs, sieva un dāvana

Ziemassvētku dāvana mātei

Ziemassvētki ir visgarākās brīvdienas. Ir laiks gan priekam, gan pārdomām. Un mīlestības paušanai no mūžīgās skriešanas brīvajā laikā.

Dāvana mātei nav tik daudz priekšmets pats, cik tajā ieliktās domas un jūtas. Tāda dāvana stāv pāri materiālajai vērtībai un kļūst par mīlestības, atzinības, pateicības un ciešu saišu simbolu. Veikalā pirkta lieta tādu saturu nespēj ietvert, par tādu simbolu var būt tikai personalizēta dāvana, un te vairs lielumam nav nozīmes.

Ziemassvētku dāvana dzīvesbiedrei

Dāvana nenozīmē tikai kaut kādu priekšmetu. Dāvana var būt piedzīvojums.

  • Romantiskas vakariņas sveču gaismā, ar atbilstošu mūziku.
  • Visa diena gultā. Vienkārši pavadīt dienu slinkojot un neko nedarot.
  • Pati skaistākā dāvana visos laikos ir atrašanās kopā. Nekas nav tik labs kā atmiņas par kopā pavadītu laiku.
  • Mīlestības vēstule citā formātā, piemēram, uz palaga vai spilvena. Vajag tikai gaišu spilvendrānu un fomāsteru.
  • Ierāmētas atmiņas. Fotorāmītis vai kanva ar skaistākajiem brīžiem.
Ziemassvētku dāvanas - sarkans maisiņš plaukstā

Ziemassvētku dāvanu pasniegšanas etiķete

Dāvināšanas tradīcijas ir attīstījušās ilgu laiku kopā ar kultūras normām, ekonomiskiem faktoriem un cilvēku attiecībām.

Vēsturiski dāvanas simbolizēja devīgumu un mīlestību, taču mūsdienās patērētāju attiecības ir uzspiedušas neglītu zīmogu – nedārgas dāvanas tiek uzskatītas par nabadzīgumu un netiek ņemtas nopietni.

No otras puses, ja aiz slinkuma vai nevēlēšanās nopērk kaut ko lētu, tā tiek uzskatīta par rupjību, savukārt, ja ģimenes budžets neļauj iegādāties neko vairāk, tad tas tiek uzņemts ar sapratni.

Dāvana Ziemassvētkos principā nav obligāta. Ja ģimenē ir pieņemts dāvināt kaut ko ekstravagantu, tad visi to vairāk vai mazāk gaida, taču, lai atvieglotu finansiālo spriedzi, ir iespējams vienoties par četrinieku – ko vēlas, ko vajag, ko nēsā un ko lasa, lai visi būtu apmierināti.

Tādējādi necienīga dāvana ir nevis lēta skaitliskā izteiksmē, bet tāda, kas izvēlēta pavirši, bez takta sajūtas.

Izplatītais uzskats, ka jāapdāvina visi, noved pie lieliem un nevajadzīgiem tēriņiem. Labāk ir ieguldīt mazāk naudas, bet vairāk izdomas un pasniegt tiem pašiem visiem dāvanas ar apdruku. Personiska pieeja ir īstais ceļš uz panākumiem un atzinību, prieku un apmierinātību, kopības un piederības sajūtu. Personiska pieeja garantē, ka neviens netiks aizmirsts.

Aizkustinošs stāsts par Ziemassvētku dāvanu (angliski)

Ziemassvētku dāvanas - smaidīga meitene ar sarkanu kasti

Korporatīvās Ziemassvētku dāvanas

Pētījumā ASV noskaidrotas satriecošas lietas:

  • Lielākajā daļā dāvanu bija atrodams spiediens izmantot dāvanu sniedzēju pakalpojumus.
  • Visgaidītākās korporatīvās svētku dāvanas ir dāvanu kartes. Tām seko saldumi un dāvanu grozi.
  • 54% saņēmēju ir uzreiz izmetuši vismaz vienu dāvanu.
  • Mediānā dāvanu vērtība bija 30$, bet klienti gaidīja 100$ vērtas dāvanas.

46% kompāniju atzina, ka saņemtā dāvana gada izskaņā stimulēs sadarboties ar dāvinātājiem nākamajā gadā.

52% atzina, ka korporatīvās dāvanas ir vienaldzīgas. Tikai 7% saņēmēju teica, ka saņemt dāvanas viņiem ir svarīgi.

Interesanti, ka dāvanas vairāk novērtē mazas kompānijas. Jo lielāks uzņēmums, jo vienaldzīgāk izturas pret dāvanām. Tātad, lai korporatīvais Ziemassvētku dāvanu bums atmaksātos, ir jāpievēršas mazajiem klientiem.

Tikai 14% sūta unikālas dāvanas katram klientam. Puse sūta visiem vienu un to pašu.

Pašas nevēlamākās dāvanas ir ziepes un sveces (to izvēle ir ļoti individuāla) un ofisa piederumi (tiek uztverti kā neviesmīlības žests).

Zīmoloti priekšmeti tiek uztverti kā reklāma, nevis kā atzinības apliecinājumi.

Tik smieklīgi, ka jāraud: kaitīgu ieradumu rehabilitācijas centram tika uzdāvināts daudz vīna. Cits piemērs: klientam uzdāvina saldumus, pret kuriem viņam ir alerģija.

Līdzīgs stāsts ir par Ziemassvētku dāvanām kompānijas darbiniekiem. Puse darbinieku aiziet prom tikai tāpēc, ka viņus nenovērtē, tāpēc dāvanas ļoti palīdz šajā ziņā.

Ziemassvētku dāvanas - oranža dāvanu karte

Citā pētījumā 2025. gadā noskaidrots, ka ieguldīšana dāvanās klientiem un darbiniekiem atmaksājas piecas reizes. Klienta dzīves vērtība pieaug par 306%.

62% kompāniju fokusējas uz personalizētām korporatīvajām dāvanām ar klienta vai darbinieka vārdu, firmas logo, personalizētiem uzrakstiem.

55% iegulda ilgtspējīgās dāvanās.

Topā ir (dilstošā kārtībā) zīmoloti t-krekli, iepirkumu maisi, poverbankas, zibatmiņas, veselības izstrādājumi, dzeramtrauki.

Ko parasti dāvina (neobligāti tā ir pareizi un vērtīgi):

  • Veselības industrija: dzeramtrauki, veselības komplekti, iepirkumu maisi.
  • Bankas: dārgas pildspalvas, ādas organaizeri, bezvadu lādētāji.
  • IT: zīmoloti aksesuāri, austiņas, piezīmjdatoru somas.
  • Pārdošana: īpaši priekšmeti, maztirāžas lietas, dāvanu kartes.
  • Ražošana: multitūļi, termosi, drošības priekšmeti.
  • Izglītība: piezīmju blociņi, piespraudes, dekoratīvi priekšmeti.
  • Tūrisms: bagāžas birkas, personalizēti dvieļi, ceļojuma komplekti.
  • Mediji: premium priekšmeti, personalizēts iepakojums, eko promolietas.
  • Transports: auto kopšanas komplekti, zīmolotas krūzītes, ārkārtas gadījumu instrumenti.

47% cilvēku pastāta par saņemtajām dāvanām soctīklos. Ja dāvana ir vērtīga, tad par to pastāsta 94%. 83% vairāk uzticas paziņām, nekā reklāmai.

40% zīmolotu dāvanu nonāk miskastē. Ja dāvana ir vispārēja, neatbilstoša, nekvalitatīva, tad cilvēki to nenovērtē.

Darbinieki pēc noderīgu, personalizētu dāvanu saņemšanas gadu mijas svētkos saka, ka jūtas novērtēti, motivēti, labāk attiecas pret menedžeriem, jūt grupas morāles uzlabošanos, atbalstīti, ilgāk paliks kompānijā, ieteiks kolēģus citiem.

Dāvanai vidēji tiek iztērēti 50-100$. Indijā, Brazīlijā, Dienvidāfrikā 30-60$.

Ziemassvētku dāvanas - sarkana kaste uz sarkana fona ar spīdīgām zvaigznītēm

Kādai jābūt labai korporatīvajai dāvanai

Tai jābūt dāvanai, nevis reklāmai. Protams, dāvināšanas mērķis svētkos ir biznesa veicināšana, bet nevajag to pārāk uzsvērt. Dāvanas ir kontaktu padziļināšanas instruments.

Tai jābūt noderīgai. Kafijas krūzes, pildspalvas, atslēgu piekariņi, magnēti, t-krekli ātri vien ir nonākuši miskastē. Dārgas dāvanu kartes un noderīga tehnika tiek atzīti un lietoti.

Tai jābūt personiskai. Daudzi dāvina vienu un to pašu, un tas ir garlaicīgi un nerentabli, vienu vārdu sakot, pilnīgi lieki. Daudz lielāku atdevi iegūst, ja aiziet ciemos, parunājas un uzzina kaut ko personisku vai vienkārši pajautā, ko uzdāvināt Ziemassvētkos.

Ziemassvētku dāvanas - satriecošs iepakojums

Ziemassvētku dāvanas un izvēles nogurums

Uzvedības psihologi jau sen ir pamanījuši, ka pēc ilgas izvēļu izdarīšanas izvēles kļūst arvien sliktākas.

Decembrī cilvēks ne vien meklē dāvanas, bet arī mēģina tikt galā ar darbu gada beigās, kad daudziem projektiem beidzas termiņi, plāno ģimenes pasākumus, vārdu sakot, katru dienu izdara daudz vairāk izvēļu nekā parasti.

Oktobrī savukārt ir laiks padomāt, paskatīties apkārt. Nekur nav jāsteidzas. Oktobrī cilvēks nav izdzīvošanas režīmā, viņš var mierīgi apdomāt, izsvērt un izvēlēties daudz labāk, pareizāk, harmoniskāk. Ielikt izvēlē dziļāku domu.

2023. gadā “Journal of Consumer Psychology” ir aprakstīts pētījums. Tajā noskaidrots, ka, bez steigas gādājot dāvanas, cilvēki par 34% vairāk ir apmierināti un par 28% vairāk apdomā dāvanas izvēli.

Laikā pasūtīta dāvanu personalizēšana tiek izpildīta akurātāk, nekā decembra steigā.

Vēl viens psiholoģisks aspekts dāvanu sakarā: priecīga notikuma gaidas. Cilvēks izbauda padarīta darba apziņu. Ik reizi, kad dzird par dāvanu iegādes stresu, pie sevis apmierināti nopriecājas.

Turklāt mierīgā garā izdodas uzrakstīt daudz labāku apsveikumu un daudz glītāk iesaiņot. Ir laiks apdomāt nianses un sīkumus, kas nemaz nav mazsvarīgi.

Ziemassvētku dāvanas - sarkans maisiņš un apdrukātas bumbas

Saistīti raksti

Personalizētas dāvanas, ieguvumi no tām. Personalizētas dāvanas tuvu cilvēku attiecībās un biznesā. Dāvanas grūtiem klientiem. Kas vispār ir dāvanas (ar dāvanām saistīta psiholoģija un filozofija).

Dāvanu apdruka. Daudz neparastu dāvanu ideju. Kādas ir patiesi labas dāvanas. Biznesa dāvanas, dāvanu iepakojums, unikālas lentas.

⚠️ Reizēm atsakāmies pieņemt pasūtījumus, it īpaši lielā pirkšanas drudža laikā pirms svētkiem, jo kvalitāti vērtējam augstāk par apjomu. Ceram, ka saproti mūs pareizi, jo tas ir tikai un vienīgi tavā labā.

Druku Draivs. Pasūtījumu saņemšana, neizkāpjot no automašīnas. Iepriekš jāpiesaka! Jebkurā gadalaikā, jebkādos laika apstākļos (atkarībā no tavas sirdsapziņas).

Druku Draivs jeb saņemšana, neizkāpjot no auto
Druku.lv projektu un pārdošanas menedžeris

Mēs strādājam godīgi un prasmīgi, ievērojam cildenas morāles vērtības un ļoti daudz smejamies.

Druku.lv projektu menedžeris Indars Brūvelis