Platformāta druka, muralisms, palmas un banāni

Turpināsim ieskatu drukas vēsturē.

Reklāma XIX–XX gadsimtā

Pēc industriālās revolūcijas pilsētnieku dzīvē jūtami parādījās reklāma. Vienlaikus ar banāniem.

Cilvēki par reklāmas materiāliem izmantoja košus attēlus. Sākumā zīmēja tos ar roku, bet drukas tehnoloģijas attīstījās, un attēlus bija iespējams pavairot. Vēl par reklāmu izmantoja tekstus avīzēs. XX gadsimtā par reklāmas materiāliem sāka izmantot fotogrāfijas.

Šķiet, ka fotogrāfijām vajadzētu uzreiz izspiest mākslu no reklāmas sfēras, taču tolaik lielākais laukums, ko varēja apdrukāt, bija A0. Vajadzēja vien lūgt mākslinieku palīdzību. Viņi zīmēja milzīgus un iedvesmojošus panno uz māju sienām un citus liela izmēra reklāmas materiālus.

Platformāta druka mūsdienās

Īstu uzrāvienu izdevās panākt tikai astoņdesmitajos, kad parādījās digitālā drukāšanas tehnoloģija. Ciparu tehnoloģijas deva iespēju drukāt lielās tirāžās, uz lielām virsmām un ar lielu izšķirtspēju. Lieta tāda, ka drukāšanai platā formātā ir nepieciešams grafikas fails ar milzīgu izšķirtspēju. Taču datori tolaik, maigi izsakoties, bija vāji. Tāpēc digitālā platformāta druka bija atkarīga no tehniskā progresa tāpat, kā banāns no palmas.

Mūsu dienās pat parasti datori tiek galā ar platformāta grafikas failu apstrādi.

Platformāta druka, muralisms, palmas un banāni

Platformāta druka mūsdienās ir spēcīgs mārketinga instruments. Ir iespēja vērsties uzreiz pie lielas auditorijas, un tas palielina kampaņas efektivitāti. Ja tev ir nepieciešams kaut ko nodrukāt platā formātā, tad droši vērsies pie Druku.lv Rīgā.