Kāpēc ir nepieciešams pārklāt attēlus uz audekla ar laku?

Kāpēc kanvas lako? Iedomājies, ka esi saņēmis kaut ko neticami labu, skaistu, acij tīkamu un ārkārtīgi patīkamas atmiņas raisošu. Vai vēlies, lai tas paliktu pie tevis pēc iespējas ilgāk? Protams! Tieši tādas sajūtas pārdzīvosi, kad saņemsi no darbnīcas savu pirmo gleznu, kas uzdrukāta uz audekla.

Tā kā tinte uz audekla ir jutīga pret apkārtējās vides ietekmi, saprātīgs risinājums būtu gleznas pārklāšana ar īpašu, audekliem paredzētu laku. Tas ļauj:

  • nostiprināt krāsas slāni, novēršot iespējamu plaisāšanu žūšanas laikā;
  • pasargāt gleznu no postošās laika un ārējās vides ietekmes (poru aizsprostošanās ar putekļiem, izbalēšana utt.);
  • padarīt attēla krāsas piesātinātākas un saglabāt tās šādā stāvoklī visu gleznas kalpošanas laiku;
  • pagarināt drukātā attēla kalpošanas laiku līdz 60–70 gadiem, kas ļauj pilnībā izbaudīt šedevru.

Kanvu laku veidi

Pēc audekla apdrukas pabeigšanas gleznu vēlams pārklāt ar emalju. Kanvu laka ne tikai aizsargā mākslas darbus no apkārtējās vides negatīvās ietekmes, bet arī padara krāsas dziļas un spilgtas. Bieži tiek izmantotas šāda veida virskārtas lakas:

  • Damāras un baltegles lakas. Tās labi aizsargā mākslas darbus no ultravioletā starojuma. Laika gaitā kanvas dzeltē, tāpēc ir ieteicams siltās krāsās drukātus attēlus pārklāt ar laku.
  • Pistācijas laka. Izgatavota no dabīgiem pistāciju sveķiem. To raksturo stabils caurspīdīgums un plastiskums.
  • Akrila pistācijas laka. Caurspīdīga un elastīga, nemaina savu struktūru un krāsu.
  • Akrilstirola laka. Izveido plānu, bet izturīgu, ūdeni atgrūdošu pārklājumu ar standarta caurspīdīguma un spīduma pakāpi.

Atsevišķā grupā tiek klasificētas šādas īpašiem nolūkiem paredzētas lakas:

  • Retuša lakas. Tiek izmantotas, lai novērstu krāsas pārklājuma defektus (retušu).
  • Fiksācijas lakas. Nostiprina tintes slāni, veidojot nemanāmu plēvīti.

Būtiski atšķiras mitrumizturīgu un mitrumneizturīgu audeklu apstrāde: pirmos var pārklāt ar jebkura veida laku, ieskaitot ūdens bāzes lakas, otro — tikai ar šķīdinātāju lakām vai akrila emaljām ar minerāleļļām.

Svarīgi! Aizsargpārklājuma uzklāšana notiek vairākos posmos. Audeklam ir jābūt horizontālā stāvoklī. Katrs slānis obligāti ir jāizžāvē pirms darba uzsākšanas ar nākamo.

Turklāt jāsaglabā līdzsvars starp audekla materiāla blīvumu un krāsas pārklājuma biezumu, lai neizraisītu auduma pamatnes deformāciju un izstiepšanos.

Vai tiešām ir jāizmanto kanvu laka?

Patiesībā, drukājot attēlus uz audekla, šāds jautājums pat nerodas. Lai izgatavotu kanvu pēc pasūtījuma, obligāti nepieciešama pārklāšana ar laku, un šis pakalpojums ir iekļauts drukas cenā. Pārklāšana ar aizsargmateriāliem tiek veikta arī tad, ja pasūtījums ir steidzams. Bet, ja tevi interesē šis jautājums, tad varam pastāstīt, ka attēls ir bez lakas:

  • saglabās savu krāsu pilnību ne ilgāk kā 5 gadus, pakāpeniski izbalējot un zaudējot skaidras figūru kontūras;
  • var sabrukt un zaudēt dažus kompozīcijas elementus, ja ir apstrādāts ar teksturētu želeju;
  • neizskatīsies tik spilgti un zaudēs lielu daļu sava šarma.

Ko mēs piedāvājam un kāpēc vajadzētu sazināties ar mums?

Tā kā realizējam pilnīgi visas idejas, pie mums var pasūtīt ne tikai fotogrāfiju drukāšanu uz audekla vai gleznas reproducēšanu, bet arī visu nepieciešamo tālāko apstrādi. Tā ietver:

  • pārklāšanu ar teksturētiem gēliem, ja nepieciešams, lai radītu pieprasītos efektus;
  • pārklāšanu ar fiksējošu laku
  • stiepšanu uz apakšrāmja atbilstoši standarta vai galerijas tipam.

Apdrukāts audekls vislabāk izskatās bez rāmja, bet, ja vēlies, var arī ierāmēt savu gleznu paspartū (kartona rāmī) vai uz mākslinieciskas bagetes (koka plāksnes).

Uztici mums izveidot savu šedevru un būsi apmierināts ar darba kvalitāti un apkalpošanas līmeni, jo mēs strādājam tavā labā!