Fonti uzlīmēm, etiķetēm un stikeriem

Fonti ir patiesi svarīga jebkuras uzlīmes un etiķetes dizaina sastāvdaļa. Tiem ir būtiska nozīme patērētāju uzmanības piesaistīšanā un informācijas nodošanā. Pareiza fonta izvēle ievērojami palielina marķējuma efektivitāti, padarot to lasāmāku, atbilstošāku, harmoniskāku, akcentētāku, un – pats galvenais – neaizmirstamāku.

Kā izvēlēties skaistu fontu etiķetēm?

Skaista, īpaši etiķetēm piemērota fonta izvēle ir atkarīga no lietošanas konteksta, mērķauditorijas un zīmola stila. Ir jāpārliecinās, vai fonts ir viegli lasāms un atbilst kopējam produkta vizuālajam noformējumam. Pirms galīgās izvēles ir jāizmēģina vairāki fonti.

Pamatprasības fontam

1. Lasāmība

Visiem burtiem jābūt skaidri saskatāmiem dažādu izmēru etiķetēs, kā arī tuvumā un tālumā.

2. Atbilstība

Dažreiz burtveidols nosaka, kā produkts tiks uztverts – kā dārgs vai kā lēts, nopietni vai kā joks.

3. Harmonija

Fonti ir jāapvieno ar citiem uzlīmes dizaina elementiem.

4. Akcenti

Ir jāizmanto kontrasts, lai izceltu svarīgu informāciju (treknraksts, slīpraksts).

Galvenās kļūdas, izvēloties etiķešu fontu

1. Slavenu zīmolu imitācija

Greznuma efekta vietā tas var radīt viltojuma iespaidu.

2. Acīmredzami neveiksmīgu fontu izmantošana

Dažiem fontiem (Comic Sans, Brush Script, Impact utt.) jau ir slikta reputācija, jo tie slikti izskatās.

3. Uz vienas etiķetes izmantots pārāk daudz fontu

Ideālā gadījumā fontam vajadzētu būt vienam. Četri fonti ir stipri par daudz.

4. Nesaderīgu fontu izmantošana

Nevajag pārāk ilgi spēlēties ar fontiem, jo tā var visu sabojāt.

5. Fontu un fona nesaderība

Raibs vai daudzkrāsains fons var “apēst” burtus.

6. Konteksta un mērķauditorijas ignorēšana

Ir jāņem vērā tendences, konkurentu pieredze un produktu galapatērētāju izvēles pētījumi.

Fontu psiholoģija: kā padarīt etiķeti pievilcīgu zemapziņas līmenī?

Zinātnieku pētījumā ir konstatēts, ka šauras līnijas fontos var saistīt ar graciozitāti, bet biezas līnijas var asociēt ar spēku. Vizuālā uztvere ir svarīgs fontu izvēles aspekts, bet ne vienīgais, jo ir jāņem vērā preces veids, mērķauditorija un vēlamā attieksme pret preci, kā arī jānodrošina lasāmība un atbilstība marķējuma fonam.

Mūsdienu fontu tendences

1. Minimālisms

Fontu vienkāršība un lakonisms palīdz atspoguļot zīmola tīrību un neuzbāzību.

2. Dabiskums

Fonti, kas imitē rokrakstu vai dabiskus materiālus, attiecas uz produktiem, kas saistīti ar dabīgām sastāvdaļām.

3. Ekoloģiskums

Fonti ar dabīgiem elementiem palīdz uzsvērt zīmola atbildību un piesaistīt videi draudzīgu patērētāju uzmanību.

4. Personalizēšana

Izveido emocionālu saikni ar patērētājiem un palīdz stiprināt zīmolu.

Vairāki populāri fonti uzlīmēm un etiķetēm

Helvetica ir viegli lasāms un harmonisks fonts, universāls dizaina rīks.

Raleway ir sans-serif fonts, piemērots virsrakstiem, piesaista uzmanību un izskatās interesanti.

Roboto ir efektīvs minimālisma formās.

Times New Roman ir optimāls etiķetēm un rada uzticamības iespaidu.

Turklāt ir universāli fonti, kas jau ilgu laiku tiek izmantoti etiķešu dizainā.

Open Sans ir daudzpusīgs – to izmanto gan drukātajā, gan tiešsaistes reklāmā.

Arial tiek plaši izmantots drukāšanā un dizainā. Tam ir tīras, taisnas līnijas.

Garamond ir lieliski piemērots tādu elementu dekorēšanai, kur ir svarīga greznības un tradīciju atmosfēra.

Montserrat ir ideāli piemērots lietošanai pat mazā izmērā. Stilu daudzveidība ļauj to efektīvi izmantot virsrakstiem, apakšvirsrakstiem, akcentiem un lieliem teksta blokiem.

Verdana ir labs fonts etiķetēm. Dažos pētījumos apgalvots, acu muskuļi nogurst vismazāk, ja lasa tekstu Verdana fontā.

Fonti uzlīmēm un etiķetēm

Kur var iegūt fontus uzlīmju un etiķešu dizainam?

Sāksim ar to, ka ir fonti, kas aizsargāti ar autortiesībām, un ir bezmaksas fonti. Autortiesību licences tiek iedalītas divos veidos: personiskai un komerciālai lietošanai, un ir svarīgi ievērot atšķirības starp licencēm, lai izvairītos no juridiskām problēmām.

Ir daudz tiešsaistes bibliotēku un platformu, kurās ir milzīgs gan bezmaksas, gan maksas fontu klāsts.

Google Fonts. Milzīga bibliotēka, kuru gadu gaitā ir pārbaudījuši dizaineri. Nav nepieciešams pārbaudīt, vai licence ir bezmaksas vai nē.

Adobe Fonts. Fonti ir bezmaksas tikai Adobe abonentiem.

Font Squirrel. Lielākā daļa šeit esošo fontu ir bezmaksas komerciālai lietošanai un ir pieejami OTF vai TTF formātā. Pati vietne piedāvā licences pārbaudi pirms lejupielādes.

DaFont. Tur ir vairāk nekā 71 000 fontu, kas sadalīti kategorijās.

FontSpace. Vairāk nekā 32 000 bezmaksas fontu personīgiem un komerciāliem projektiem. Pirms lejupielādes vienkārši virziet kursoru virs fonta, lai uzzinātu, kāda ir licence.

Kā izvairīties no autortiesību pārkāpumiem, izmantojot fontus etiķešu dizainā?

Ir daži vienkārši noteikumi, kuru ievērošana palīdzēs izvairīties no nepatīkamām situācijām.

1. Pērc fontus tikai no pilnvarotiem tālākpārdevējiem vai izmanto bezmaksas fontus ar skaidru licenci komerciālai lietošanai.

2. Rūpīgi pārskati fontu licences noteikumus. Dažiem var būt ierobežojumi komerciālai lietošanai vai par to var būt jāmaksā papildu maksa, ja izmanto reklāmā.

3. Ja rodas šaubas par likumību, labāk konsultēties ar profesionālu dizaineru vai juristu, kas specializējas autortiesībās.

Izvēloties fontu, jāņem vērā produkta veids, mērķauditorija, etiķetes izmērs un fons. Svarīgi ir arī fontu saistīt ar vispārējo zīmola stilu un vērtībām. Ja pievērš uzmanību vismazākajām detaļām, tad var pārliecinoši izcelties tirgū un izveidot nepieciešamo emocionālo saikni ar patērētājiem.

Uztici savu etiķešu dizainu mums un atbrīvojies no galvassāpēm par visiem šiem jautājumiem!