Kas ir brošūra

Par brošūru sauc drukātu izdevumu grāmatiņas formā, kurā ir savienotas vairākas lapas. Parasti brošūra satur 4-48 lappuses ar tekstuālu un grafisku informāciju. Lapas var būt savienotas ar skavām, spirāli vai līmi.

Kādiem mērķiem brošūras izmanto

Brošūras ir parasts, tradicionāls informācijas izplatīšanas veids. Šāda veida poligrāfijas produkcija pilda dažādus uzdevumus:

  • veido imidžu,
  • informē,
  • reklamē,
  • izklaidē.

Brošūras ir neiztrūkstošs nopietnu reklāmas kampaņu atribūts. Tā ļauj klientiem un partneriem nesteidzoties un mierīgi iepazīties ar sniegto informāciju. Tajā tiek glīti un kodolīgi uzskaitītas organizācijas vai produkta priekšrocības un parādīta darbinieku erudīcija.

Brošūru priekšrocības

  • Pievilcīgs reklāmas materiāls, kas novietots atbilstošā statīvā.
  • Interneta vietne uz papīra, kurā ir viss par firmu, pakalpojumiem un precēm.
  • Uzskatāms materiāls izstādēs, prezentācijās, konferencēs.
  • Tehniska salikšanas un ekspluatācijas rokasgrāmata.
  • Noderīgs ceļvedis.

A4 ainavas skata brošūra

Ļoti labi der prezentācijas materiāliem, portfolio, atskaitēm, reklāmai, katalogiem. Vākus tām parasti taisa biezākus par iekšlapām. Ideāli ir piemērotas panorāmas skatiem, jo atvērums ir gandrīz 60 cm plats.

A5 portreta skata brošūra

Parasti tādas izmanto lietišķai informācijai. Tajās var īsi un kodolīgi aprakstīt brendu un produkciju. Labs papīrs, krāsu druka, biezs krītpapīrs, laminēti vāki ar cieņu prezentē kompāniju.

Brošūru izmēri

Brošūru drukas izmēri

Standarta jeb tipiski brošūru izmēri:

  • А4 — 297×210 mm jeb 29,7×21 cm,
  • А5 — 210×148 mm jeb 21×14,8 cm,
  • А6 — 148×105 mm jeb 14,8×10,5 cm.

Netipiski izmēri var būt:

  • 140×140 mm jeb 14х14 cm,
  • 200×100 mm jeb 20×10 cm,
  • 200×200 mm jeb 20×20 cm,
  • А3 — 297х420 mm jeb 29,7×42 cm.

Parasti brošūras izgatavo A4 un A5 papīra lapu izmērā. Brošūras no tām iznāk praktiskas, jo:

  • ir viegli turēt rokās, skatīties, šķirstīt,
  • var nosūtīt pa pastu, jo ir ieliekamas standarta aploksnēs C4 un C5.

Brošūru cenu veidošanās

Brošūru cenu nosaka

  • izvēlētais lielums,
  • maketa sarežģītība,
  • izmantotais papīrs,
  • apdrukas veids,
  • eksemplāru skaits,
  • pēcapstrāde.

Kādi ir brošūru drukas parametri

  • Izmērs aizvērtā veidā.
  • Vāks apdrukāts no vienas vai abām pusēm.
  • Vāka papīrs: 170, 200, 250, 300 g/m².
  • Vāka laminācija: glancēta, matēta, “soft-touch”.
  • Iekšlapu druka: krāsaina vai melnbalta.
  • Iekšlapu papīrs: 80, 120, 130, 150, 160, 170, 200, 300 g/m².
  • Iekšlapu laminācija: glancēta, matēta, “soft-touch”.
  • Lapu iesiešana: ar skavām, spirāli, līmi, kniedēm.
  • Izgatavošanas ātrums: 3-5 darba dienas, 24 stundas.
  • Parauga izgatavošana.
  • Lappušu skaits, neskaitot vāku.
  • Eksempāru skaits.

Brošūru pēcapstrāde

Ir iespējams uz brošūru vākiem vai lapām uzspiest uzrakstus vai siluetus ar zelta vai sudraba foliju.

Kāda informācija nepieciešama maketam

Ja maketa izgatavošanu uztici mums, tad nepieciešams:

  1. brošūras teksts,
  2. attēli labā izšķirtspējā vai norādes dizainerim, kādus foto meklēt,
  3. firmas stils, ja tāds ir.

Daži gudri tipogrāfijas termini

Kas ir ielīmēšana?

Tā ir lapu savienošana kopā, tās salīmējot.

Kas ir skavošana?

Tā ir brošūras lapu savienošana ar skavām.

Kas ir spirāļošana?

Tā ir lapu iesiešana ar metāla spirāli.

Kas ir kvadratēšana?

Tā ir brošūras muguriņas saspiešana taisnstūra formā.

Mazliet filozofijas par brošūrām

Nereti par lētu naudu izgatavotas brošūras mēdz būt garlaicīgas līdz nelabumam. Lēta un apnicīga brošūra ir birokrātijas firmas zīme. Ir acīmredzams, ka tā ir izgatavota tikai tāpēc, lai vienkārši būtu. Nav pat laba satura un informācijas.

Ir ļoti košas, emocionālas, aizraujošas brošūras, tādas, kādām tām jābūt. Piemēram, kāda aviokompānija ir aprakstījusi atklājumus dažādos pasaules nostūros, kādus klienti var izdarīt, un nekādu stjuaršu!

Ja pret brošūru attiecas pavisam utilitāri, kā pret palīgelementu, kā otršķirīgu, tad tieši tāda arī tā iznāks, un cilvēks, kam tā paredzēta, to uzreiz sajutīs. Tāpēc nopietnā biznesā ļoti nopietni attiecas pret dizainu, firmas stilu un kopēju reklāmas koncepciju.

Ja grāmata ir kā māja, tad brošūra ir kā telts. Tā ir kā operatīvs štābs saprātam izstādes laikā.

Padomā, cik daudz darbību potenciālajam klientam ir nepieciešams veikt, lai iegūtu informāciju interneta vietnē, pa telefonu vai konsultācijā ofisā! Un salīdzini šo darbību skaitu ar brošūras šķirstīšanu! Rūpes par klientu nozīmē atvieglot viņam dzīvi visos iespējamos veidos, sākot ar iespējamo savas problēmas risinājumu meklēšanu.

Brošūra — tas ir skaisti, vienkārši, ērti un vienmēr pa rokai.

Raksti, zvani, un mēs izgatavosim vislabākās brošūras!